بررسی نسل جدید مرسدس بنز CLS

بررسی نسل جدید مرسدس بنز CLS

در اینجا با سومین نسل از کوپه چهاردرب مرسدس-بنز مواجه هستیم. مرسدس CLS اولین مرتبه در سال ۲۰۰۴ میلادی پا به عرصه وجود نهاد. دومین نسل از این خودرو در سال ۲۰۱۱ اظهار وجود نمود و اینک نسل سوم در سال ۲۰۱۸ به اهالی دارفانی رخ نشان داده است.

این خودرو بر پایه مرسدس Eکلاس تکوین و توسعه یافته و مجموعه‌ای از فناوری‌های بکار رفته در مدل اس کلاس را به عاریت گرفته است.

ورژن جدید CLS برخی از اصول طراحی آشنای نسل‌های گذشته خود مانند خط فرضی قوس دار دورتادور بدنه و سقف کمانی و لغزنده را رعایت نموده است. سقف به حدی لغزنده بوده است که ضریب درگ آن معادل ۰.۲۶ می‌شود.

قوای محرکه

دو نسخه دیزلی و دو گونه بنزینی از مرسدس CLS2018 روانه بازار خواهد شد. همه مدل‌ها به طور استاندارد از سامانه چهارچرخ محرک ۴ماتیک بهره می‌برند و یک گیربکس ۹G ترونیک ۹سرعته وظیفه انتقال نیروی پیشرانه را بر عهده گرفته است. انواع دیزلی که با نمادهای ۳۵۰d و ۴۰۰d قابل شناسایی هستند از پیشرانه‌ شش سیلندر خطی جدید به حجم ۳ لیتر بهره می‌برند.

مرسدس CLS 350d 4Matic: توان خروجی ۲۸۲ اسب بخار، گشتاور ۶۰۱ نیوتن متر، شتاب صفر تا صد ۵.۷ ثانیه، مصرف سوخت ۵.۸ لیتر بر صد کیلومتر، میزان آلایندگی ۱۵۶g/km CO2

مرسدس CLS 400d 4Matic: توان خروجی ۳۳۵ اسب بخار، گشتاور ۷۰۰ نیوتن-متر، شتاب صفر تا صد ۵ثانیه، مصرف سوخت ۵.۹ لیتربرصد کیلومتر،میزان آلایندگی ۱۵۶g/km CO2

هم‌زمان پیشرانه بنزینی نیز از مشی خطی به جای vشکل استفاده نموده و پیشرانه V-6 نسل گذشته را به فراموشی سپرده است.

مرسدس CLS 450 4Matic: پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی و بای-توربو به همراه سیستم الکتریکی ۴۸ولت، موتور ژنراتور استارتر یکپارچه(ISG) به همراه باتری لیتیوم-یون، توان خروجی ۳۶۲+۲۲ اسب بخار، گشتاور ۵۰۱+۲۴۹ نیوتن-متر، شتاب صفر تا صد ۴.۸ ثانیه، مصرف سوخت ۷.۸ لیتربرصدکیلومتر، میزان آلایندگی ۱۸۴g/km CO2

سامانه الکتریکی EQ بوست با فراهم آوردن گشتاور ۲۴۹ نیوتن‌متری و قدرت ۲۲ اسب بخار، نقش مفیدی در افزایش قدرت شتاب‌گیری، بهبود عملکرد سیستم استارت/استاپ، کاهش مصرف سوخت و استارت بهینه در شرایط سرد ایفا می‌کند. در ضمن یک نسخه چهار سیلندر توربوشارژ از مرسدس CLS با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن-متر، در اواخر سال ۲۰۱۸ ارائه خواهد شد. سامانه EQ بوست نیز به این خودرو ضمیمه خواهد شد.

اگر پرفورمنس هیچ کدام از این مدل‌ها به دل شما ننشسته است، بهتر است بدانید که هنوز یک انتخاب دیگر باقی مانده و آن چیزی نیست جز مرسدس AMG CLS 53. این مدل به همان پیشرانه نسخه ۴۵۰ مجهز شده که توان خروجی آن به ۴۲۹ اسب بخار رسیده و گشتاور حاصل نیز بالغ بر ۵۲۰.۶ نیوتن-متر شده است. سامانه الکتریکی EQ بوست نیز در این نسخه حاضر خواهد بود.

مرسدس- آ ام گ CLS 53 4Matic: توان خروجی ۴۲۹ اسب بخار، گشتاور ۵۲۰.۶ نیوتن-متر، شتاب صفر تا صد ۴.۵ ثانیه، مصرف سوخت ۸.۷ لیتر بر صد کیلومتر، میزان آلایندگی

بهای نسخه ۳۵۰ دیزل از ۵۷,۵۱۰ پوند شروع شده و به ۶۰هزار پوند در مدل ۴۰۰d افزایش می‌یابد. قیمت نسخه ۴۵۰ و AMG 53 هنوز اعلام نشده است.

کابین

در داخل کابین CLS با فضایی مدرن به سبک مرسدس روبرو خواهید شد که جزییاتی جدید را با معماری فضای داخلی Eکلاس در هم آمیخته است.

دریچه‌های تهویه چراغدار شبیه توربین جت هواپیمای مسافربری هستند که رنگ نور مخفی موجود در آنها بسته به دمای کابین، از قرمز به ارغوانی و آبی قابل تغییر است. این نور مخفی در امتداد اضلاع کابین و کنسول میانی گسترش یافته و در طیفی بیش از ۶۰ رنگ مختلف قابل تنظیم است.

دو نمایشگر دیجیتالی بزرگ نیز در پشت غربیلک فرمان و میانه داشبورد در کنار هم قرار داده شده‌اند تا اطلاعات گوناگونی نظیر داده‌های مرتبط با سرعت خودرو، دور موتور، سامانه مسیریابی و … را به اگاهی راننده و سرنشینان برسانند. فضای پای سرنشینان عقب به واسطه ابعاد نسبتا باریک صندلی‌های سبک وزن جلو، در حد مطلوب قرار دارد. فضای سر هم علی‌رغم خطوط سقفی شبیدار، خوب ارزیابی می‌شود. محفظه صندوق عقب هم بسیار حجیم و جادار است.

فناوری رباتیک رانندگی که از مدل‌های S و Eکلاس اقتباس شده نیز به خودرو این امکان را می‌دهد تا به صورت خودکار، سرعت و مسیر حرکت را تنظیم نماید.

سخن پایانی

مرسدس CLS یک کوپه چهار درب فوق‌العاده است. کابین این خودرو که موجبات رفاه سرنشینان را کاملا فراهم نموده، مملو از فناوریست و از کیفیت بسیار بالایی بهره می‌برد. قوای محرکه آن بازه‌های متفاوتی را شامل می‌شود که هرکدام می‌توانند به تامین نیاز اقشار متفاوتی بپردازند و سلایق گوناگون را به سمت مرسدس CLS بکشانند. طراحی خارجی و داخلی این خودرو نیز بسیار چشم نواز بوده و جایی برای گلایه باقی نگذاشته و قطعا به دل هواداران و مشتریان خواهد نشست.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.