بررسی نسخه پیش‌تولید هوندا سیویک هاچ‌بک ۲۰۱۷

بررسی نسخه پیش‌تولید هوندا سیویک هاچ‌بک ۲۰۱۷

هوندا در حال آماده‌سازی نسخه‌ی کاملاً جدید هاچبک سیویک برای جنگی شدید با واکسهال آسترا و فولکس‌واگن گلف است. این خودرو در بهار سال آینده عرضه خواهد شد و ما این شانس را داشته‌ایم تا با پروتوتایپ آماده‌ی تولید این خودرو در جاده‌های آلمانی به رانندگی بپردازیم.

هوندا دهمین نسل سیویک هاچبک را روی پلتفرمی تماماً جدید ساخته و از پیشرانه‌های VTEC جدید توربو سود برده است. این شرکت ژاپنی سیویک جدید را دارای کاراکتر اسپورت متمایز می‌داند.

در زیرساخت خودرو از فولاد با کشش بالای بیشتری استفاده شده و با استفاده از مواد مقاوم‌تر، استحکام پیچشی شاسی نسبت به نسل قبلی ۴۱ درصد بیشتر شده است. شایان‌ذکر است این خودرو ۱۶ کیلوگرم سبک‌تر است و البته کارایی بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد.

شاید بزرگ‌ترین نشانه از تلاش هوندا برای اسپورت بودن سیویک جدید به تنظیمات سیستم تعلیق آن مربوط می‌شود. نسل قبلی در بخش عقبی از تنظیمات میله‌ای پیچشی ساده‌ای استفاده کرده که ساخت آن نیز آسان است اما مدل جدید از تنظیمات مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب سود برده است.

هوندا می‌گوید که دامپرهای تطبیق‌پذیر نیز در تریم های بالاتر سیویک جدید در دسترس خواهند بود. این ویژگی برای اولین بار در سیویک ارائه شده و برای این کلاس نیز موردی نادر محسوب می‌شود.

در قلب سیویک جدید پیشرانه‌ی VTEC توربوی هوندا قرار دارد. این پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری در دور ۵۵۰۰ قدرت ۱۲۷ اسب بخاری را تولید می‌کند و حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری آن در دور ۲۲۵۰ به دست می‌آید. هوندا هنوز مصرف سوخت خودرو را اعلام نکرده اما تخمین زده می‌شود که این خودرو در هر صد کیلومتر حدود ۴.۷ لیتر سوخت مصرف کند. همچنین پیشرانه‌ی قدرتمندتر ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری نیز در دسترس است. این پیشرانه در دورهای ۱۹۰۰ تا ۵ هزار گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری دارد. البته که مصرف سوخت این نسخه نسبت به پیشرانه کوچک‌تر بیشتر خواهد بود. گیربکس استاندارد این دو پیشرانه از نوع ۶ سرعته دستی است اما هوندا می‌گوید نسخه‌ی بازمهندسی شده‌ی CVT نیز در دسترس خواهد بود. در پاییز ۲۰۱۷ پیشرانه‌ی دیزلی ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۱۸ اسب بخار در قابل سفارش خواهد بود.

پلتفرم سیویک جدید طویل‌تر و پهن‌تر از شاسی سیویک کنونی است و فاصله‌ی بین محورها نیز ۳۰ میلی‌متر افزایش یافته است که این امر باعث بهبود فضای سرنشینان مخصوصاً در بخش عقب می‌شود. طول و عرض خودرو به ترتیب برابر با ۴۴۹۷/۱۸۰۰ میلی‌متر است که با این تفاسیر حدود ۱۲ سانتی‌متر طویل‌تر از واکسهال آسترا است.

اما خودرویی که ما راندیم یکی از نهایی‌ترین نمونه‌ها برای بررسی کیفیت ساخت در تأسیسات Swindon است. ما مدل ۱.۵ لیتری توربوی دستی با تریم اسپورت را آزمایش کردیم. شاید این خودرو پرفروش‌ترین نباشد اما ایده‌ای خوب از دینامیک سیویک جدید را پیش روی ما قرار داد.

بخش اعظم وقت ما در جاده‌های نرم و بدون دست‌انداز آلمان سپری شد اما ناهمواری‌های مناسبی نیز برای نشان دادن اینکه سیویک جدید بسیار بهتر از نسل قبلی از عهده‌ی آن‌ها برمی‌آید وجود داشت.

خودروی حاضر در تست دارای دامپرهای قابل تنظیمی بود که می‌توانست بین حالت‌های معمولی و دینامیک تغییر وضعیت دهد. در حقیقت تفاوت بین دو حالت کاملاً دقیق است اما اثر کلی آن صرف‌نظر از حالتی که انتخاب می‌کنید این است که شما می‌توانید در پیچ‌ها با اعتمادبه‌نفس خوبی حرکت کنید.

حرکات بدنه به خوبی کنترل شده و درحالی‌که فاصله بیشتر بین محورها به تغییرات سریع‌تر جهت خودرو کمکی نمی‌کند اما احساس خونسردی خوبی وجود دارد. پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری سیویک جدید نسبت به پیشرانه‌های VTEC قبلی دریایی از تغییرات را داشته است. دور پیشرانه فراتر از ۶ هزار می‌رود اما در واقعیت نیازی به وارد شدن به این محدوده ندارید. به‌جای آن می‌توانید همانند پیشرانه‌ای دیزلی با آن رفتار کنید و از محدوده‌ی گسترده‌ی گشتاور و تحویل خطی قدرت بهره ببرید.

گیربکس خودرو روان بوده و تلاش زیادی نمی‌خواهد، این امر خاص محصولات هونداست. راندن خودرو نیز آسان و بی‌دردسر است.

در کل برخی موارد کوچک از نظر کیفیت در اطراف ستون B و سانروف وجود دارد اما واضح است که سیویک در زمینه‌ی رفاه و آسایش پیشرفت کرده است. با افزایش سرعت اگرچه سیویک ساکت نیست اما نرم است. البته در سرعت‌های حدود ۹۰ کیلومتر در ساعت به ندرت صدایی شنیده می‌شود.

ظرفیت صندوق سیویک نیز چشمگیر باقی مانده و برابر با ۴۷۸ لیتر است. این میزان حدود ۱۰۰ لیتر بیشتر از صندوق واکسهال آسترا است. در اکثر نسخه‌های سیویک فضای ذخیره‌ای بیشتری زیر کف صندوق وجود دارد. تنها نسخه‌های اسپورت فاقد این ویژگی هستند زیرا از سیستم اگزوز مرکزی استفاده می‌کنند.

هوندا در نسل جدید سیویک نسل بعدی سیستم اطلاعات سرگرمی CONNECT را معرفی کرده که دارای صفحه‌نمایش ۷ اینچی و اپل کارپلی و اندروید اتو می‌باشد. این سیستم نسبت به نسخه قبلی یکپارچه‌تر بوده زیرا استفاده از صفحه‌نمایش در مرکز پانل به شما اجازه می‌دهد تا از کنترل‌های غربیلک فرمان برای کنترل استفاده کنید.

هنوز تست‌های تصادف یورو انکاپ صورت نگرفته اما هوندا از به دست آوردن حداکثر امتیازها مطمئن است. حتی سیویک جدید دارای ویژگی‌های ایمنی SENSING است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پایش نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و دستیار حرکت بین خطوط اشاره کرد.

پذیرش سفارش‌های این خودرو از ماه آینده آغاز خواهد شد و تحویل اولین نمونه‌ها به مشتریان از ماه مارس ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد. هوندا هنوز مشخصات و بهای این خودرو را اعلام نکرده اما با توجه به تکنولوژی بیشتر و افزایش ابعاد این خودرو انتظار داریم که افزایشی اندک در بهای خودرو را نسبت به بهای ۱۷۵۰۰ پوندی مدل کنونی شاهد باشیم.

ما باید زمان بیشتری را با این خودرو بگذرانیم اما سیویک جدید خودروی با ظرفیتی نشان می‌دهد. سیویک جدید در زمینه‌های دینامیک و کابین قدمی بزرگ نسبت به مدل کنونی روبه‌جلو برداشته است.

مشخصات هوندا سیویک هاچبک ۲۰۱۷

قیمت: آغاز از ۱۷۵۰۰ پوند (تخمینی) پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو/۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو قدرت: ۱۲۷/۱۸۰ اسب بخار گشتاور: ۲۰۰/۲۴۰ نیوتون متر گیربکس: ۶ سرعته دستی/ CVT اتوماتیک شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: اعلام نشده حداکثر سرعت: اعلام نشده مصرف سوخت: حدود ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.