بررسی مرسدس CLA45 AMG، شبح اشتوتگارتی

بررسی مرسدس CLA45 AMG، شبح اشتوتگارتی

مرسدس CLA45 AMG با قیمت ۵۱ تا نزدیک ۷۰ هزار دلاری، شباهتی لااقل در بودجه با برادران دیگر خود با همین نام CLA ندارد. هرچند شما در ابتدا با چهره آشنا، جمع‌وجور و اسپرت یک CLA با کیت بدنه و چرخ‌های AMG مواجه می‌شوید اما باید بدانید که عمق استراتژیک این خودرو، جایی در زیر پوسته آن قرار دارد. بله این یک هیولا در پوست بره است.

موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری برخلاف نام آن، به اندازه کافی وحشی است. توربوشارژرهای دوقلو، فشار ۲۶.۱ psi را تولید می‌کنند تا این پیشرانه دست‌ساز AMG بتواند به رکورد ۱۸۸ اسب بخار نیروی تولیدی به ازای هر لیتر از حجم موتور دست یابد. علاوه بر این‌ها استفاده از یک منبع اگزوز جدید و برنامه‌ریزی مجدد کامپیوتر باعث گردیده تا این قلب آهنین به نیروی ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر دست یابد. ارقامی که نسبت به سال قبل، ۲۰ اسب بخار و ۲۴ نیوتن متر افزایش نشان می‌دهند. این موتور در حالت فشار کامل، نعره‌ای به بلندی ۸۸ دسی‌بل می‌کشد تا آدرنالین را در رگهای شما جاری سازد.

برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ از یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده می‌شود. تعویض سریع و بدون مکث دنده‌ها باعث می‌شود تا بتوان از حالت سکون در تنها ۳.۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید. رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر نیز به تنها ۹.۴ ثانیه زمان نیاز دارد.

CLA45 در حالت عادی یک خودروی دیفرانسیل جلو است اما زمانی که نیاز باشد می‌توان با انتقال ۵۰ درصدی نیرو و گشتاور به محور عقب از طریق سیستم فورماتیک به یک خودروی چهار چرخ محرکه تبدیل شود. منحنی گشتاور از دور ۲۲۵۰ تا ۵۰۰۰ دور بر دقیقه در اوج قرار می‌گیرد. تمامی ۳۷۵ اسب بخار نیز در دور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه در دسترس خواهند بود.

رانندگی با CLA45 AMG سخت و سریع به نظر می‌رسد. اما کنترل خودرو در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (یا ۲۶۹ کیلومتر بر ساعت بدون محدودکننده الکترونیکی) نیز به لطف سیستمهای پایداری، کنترل لانچ و میدونی‌های پشت فرمان همراه با هیجان و جذابیت زیاد خواهد بود. البته هنوز این خودرو نمی‌تواند به برادر بزرگتر خود یعنی AMG C63 S با قدرت ۵۰۳ اسبی و البته موتور ۸ سیلندر برسد اما همچنان بسیاری از رقبا نظیر آئودی RS3 را به‌خوبی مهار می‌کند.

مدل جدید مرسدس CLA45 AMG از رینگ‌های ۱۹ اینچی به‌جای ۱۸ اینچی سابق، دمپرهای قابل تنظیم و تعلیق اسپرت، سیستم مکانیکی تنظیم دیافراگم جلو و دیسک‌های ترمز مخصوص سود می‌برد. بعلاوه این مدل اندکی آلایندگی کمتری نسبت به قبل تولید می‌نماید. زیبایی بصری این خودرو نیز با فیس‌لیفت ملایمی در سال ۲۰۱۷ همراه شده که شامل چراغ‌های LED و کیت آئرودینامیکی فیبر کربنی است.

در داخل کابین هم تغییراتی جزئی مشاهده می‌شود. به‌عنوان مثال می‌توان به نمایشگر ۸ اینچی مرکزی، صندلی‌های سفارشی ریکارو، تم مشکی و قرمز، روکش‌های چرمی، نورپردازی داخل کابین و انبوهی از تجهیزات رفاهی اشاره کرد. کیفیت کابین و مواد مورد استفاده نیز به مراتب از یک CLA معمولی بالاتر است.

قیمت مرسدس CLA45 AMG از ۵۰۹۴۵ دلار آغاز می‌شود که حدود ۲ هزار دلار کمتر از یک C43 است با این وجود با سفارش تمامی تجهیزات سفارشی این قیمت به ۶۹۰۹۵ دلار افزایش می‌یابد که تقریباً ۳ دلار بیشتر از یک سدان C63 AMG است. به نظر می‌رسد که خریداران مرسدس CLA45 AMG باید کمی دیوانه باشند!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.