بررسی خودروهای کیا و هیوندای توسط NHTSA به خاطر آتش گرفتن پیشرانه

بررسی خودروهای کیا و هیوندای توسط NHTSA به خاطر آتش گرفتن پیشرانه

با وجود جریمه‌ها، فراخوان‌ها و شکایت‌های مختلف، هنوز دردسر آتش گرفتن پیشرانهٔ محصولات کیا و هیوندای به‌طور کامل برطرف نشده است زیرا به گزارش رویترز، NHTSA (ادارهٔ ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها) هم‌اکنون پروندهٔ جدیدی برای این دو خودروساز باز کرده که محصولات آن‌ها را در رابطه با مشکلات آتش‌سوزی به‌طور دقیق و از طریق تجزیه‌وتحلیل مهندسی بررسی می‌کند. به گفتهٔ این گزارش، NHTSA از ۱۶۱ مورد آتش گرفتن پیشرانهٔ محصولات کیا و هیوندای آگاه است و حالا این پروندهٔ جدید حدود سه میلیون دستگاه خودرو را شامل می‌شود.

این تحقیقات ممکن است منجر به صدور فراخوان جدیدی شود هرچند که این احتمال هم وجود دارد که تحقیقات جدید NHTSA بدون هیچ اقدامی به پایان برسد. به گفتهٔ رویترز، این تحقیقات همچنین فرایند فراخوان‌های کیا و هیوندای را هم بررسی خواهد کرد و دو شرکت در این رابطه کاملاً با NHTSA همکاری خواهند کرد. در اوایل سال جاری، کیا فراخوانی برای حدود ۳۸۰ هزار دستگاه خودرو صادر کرد که دلیل آن احتمال آتش گرفتن موتور بود. این شرکت از مالکان خواسته بود که خودروی خود را بیرون از ساختمان‌ها و دور از وسایل نقلیهٔ دیگر پارک کنند. این فراخوان شامل اسپرتیج‌های مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ و کادنزاهای مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ می‌شد.

اما مشکلات پیشرانه مدت‌ها قبل از این برای کیا و هیوندای دردسر درست کرده بود تا جایی که دو شرکت در سال ۲۰۱۷ فراخوانی برای ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو صادر کردند. این فراخوان که یکی از بزرگ‌ترین فراخوان‌های خودرویی تا آن زمان محسوب می‌شد، مربوط به خودروهای سال ۲۰۱۱ بود. سال گذشته نیز این دو شرکت با پرداخت ۲۱۰ میلیون دلار جریمه به خاطر عدم فراخوان درست خودروهایی که مشکل آتش‌سوزی پیشرانه داشتند موافقت کردند. این فراخوان به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد.

تحقیقات جدید NHTSA می‌تواند مشکلات بیشتری را برای کیا و هیوندای ایجاد کند زیرا ایمنی مصرف‌کنندگان برای این اداره دولتی اهمیت بسیار زیادی دارد. در گزارش رویترز به تاریخی که NHTSA می‌تواند تحقیقات خود را تکمیل کند اشاره‌ای نکرده است اما این اداره اظهار داشته است که تلاش می‌کند تحقیقات و تجزیه‌وتحلیل‌های خود را ظرف یک سال پس از شروع تکمیل کند. البته تحقیقات پیچیده‌تر به زمان بیشتری نیاز خواهند داشت. در مورد مجروحان و کشته‌های ناشی از این مشکل گزارشات ضدونقیضی منتشر شده و آمار دقیقی در دست نیست.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.