بررسی تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۲، سدانی مقرون به صرفه

بررسی تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۲، سدانی مقرون به صرفه

ممکن است شما آرزوی یک SUV یا یک پیکاپ بزرگ را داشته باشید؛ اما وقتی به تمام کارهایی که می‌توانید با پولی که هنگام بنزین زدن تویوتا کرولا ذخیره کنید بیاندیشید، این آرزو از سرتان می‌افتد!

کرولا هیبرید، سدانی که به دلیل مصرف سوخت فوق‌العاده‌اش متمایز است، اغلب در خط تولید گسترده کرولا که شامل هاچ‌بک، ون، کراس‌اوور و حتی یک نسخه SUV جدید است، نادیده گرفته می‌شود. با توجه به اینکه قیمت بنزین بیش از هر زمان دیگری گران شده، حتماً به خودرویی فوق‌العاده کارآمد مانند تویوتا کرولا هیبرید نیاز است.

شاید کرولا هیبرید ۲۰۲۲ هیجان‌انگیزترین سدان کامپکت موجود در بازار نباشد، اما ویژگی‌های دوست‌داشتنی زیادی دارد. اولین و مهم‌تر از همه مصرف سوخت عالی آن است که در رانندگی در شهر و بزرگراه کمتر از ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر است. ما همچنین از طراحی داخلی ساده و ویژگی‌های ایمنی فراوان آن دربرابر پول پرداختی قدردانی می‌کنیم. سیستم تویوتا قدیمی است، اما برای سال ۲۰۲۳ بهبود خواهد یافت. کرولا در هر صد کیلومتر ۴.۵ لیتر بنزین می‌سوزاند؛ که در واقعیت ما به عدد ۴ لیتر هم دست یافتیم! یعنی ازلحاظ تئوری با یک‌بار سوخت‌گیری می‌توانید مسافتی حدود ۹۶۰ کیلومتر را بپیمایید. شاید بگویید که مصرف برخی خودروهای هیبریدی مانند سری هفت ۱.۸ لیتر به ازای صد کیلومتر است؛ اما اشتباه نکنید، تویوتا کرولا هیبرید با قیمت ۲۵ هزار دلار چندین برابر ارزان‌تر از سری هفت است.

روزی که ما در حال تست کرولا بودیم دمای هوا ۴۰ درحه بود و حدود ۳۰۰ کیلومتر را بدون وقفه رانندگی کردیم؛ برای همین مجبور بودیم از تمام توان سیستم تهویه استفاده کنیم؛ باید بگویم که در آن شرایط شتابگیری تویوتا کرولا معقول بود و مانند اکثر خودروهای این رده هنگام شتابگیری ناله نمی‌کرد. البته موتورهای الکتریکی کرولا نیز قدرتمند بود و شما می‌توانید در سرعت‌های بالا (به‌آرامی) تنها با الکترون‌ها شتاب بگیرید.

پیشرانه نرم و عمدتاً بی‌صدا است و فقط زمانی که میدونی گاز را زیاد فشار می‌دهید، صدای آن مشخص می‌شود. جدیدترین تست ما نشان می‌دهد که کرولا هیبرید برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به بیش از ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد؛ اما اگر حالت “PWR” را انتخاب کنید و دور موتور بالاتر می‌ماند و تا سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت به‌طور شگفت‌انگیزی سریع است. توصیه می‌شود از حالت Eco اجتناب کنید زیرا بیش از حد آرام و تنبل خواهد شد.

تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۲ با استفاده از چرخ‌های کوچک (۱۵ اینچی!) و تنظیم فوق‌العاده سیستم تعلیق، حتی در بدترین خیابان‌های شهر نیز بی‌صدا و نرم حرکت می‌کند. صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی با Apple CarPlay و Android Auto، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های جلو LED، کروز کنترل تطبیقی و رادار خطی و نقطه کور از آپشن‌های تیپ پایه هستند. در نسخه پریمیوم آپشن‌هایی نظیر روکش چرمی صندلی‌ها، گرم‌کن صندلی‌های جلو، فرمان روکش چرمی و صندلی برقی ۸ حالته به لیست بالا اضافه می‌شود.

سدان تویوتا کرولا هیبریدی مانند پریوس از پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر و هیبریدی برای دسنیابی به قدرت ۱۲۱ اسب بخار بهره می‌برد. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۲ از NHTSA امتیاز ایمنی کلی ۵ را دریافت کرد و پنج ستاره در تست تصادف جلو و جانبی و چهار ستاره در تست واژگونی کسب کرد. سازمان IIHS هم کرولا را انتخاب ایمنی برتر سال ۲۰۲۱ نامید زیرا در تمام تست‌های تصادف آژانس نمرات خوبی کسب کرد.

ویژگی‌های ایمنی استاندارد شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با کمک فرمان، کروز کنترل تطبیقی و نور بالا خودکار است.

تویوتا کرولا به زیبایی هوندا سیویک طراحی نشده و فضای داخلی بزرگی هم ندارد. برای مثال در کنسول میانی به‌سختی می‌توان یک گوشی متوسط را جا داد و یا دست خود را روی کنسول گذاشت. در ردیف عقب نه خبری از دریچه تهویه است و نه ورودی USB و نه مکانی برای قرار دادن اشیا داخل درب‌ها وجود دارد؛ اما در عوض کیفیت متریال استفاده شده در کابین بسیار مناسب است و علاوه بر تاشو بودن صندلی‌های عقب، محفظه‌ای برای دسترسی به صندوق عقب دارد.

تویوتا کرولا هیبریدی فضای صندوق عقب و فضای پای کمتری نسبت به رقیب هیبریدی جمع و جور خود یعنی هوندا سیویک ارائه می‌دهد.

البته باز هم شکایاتی مانند گرافیک مبهم صفحه‌نمایش لمسی (که به‌زودی با سیستم اطلاعات-سرگرمی جدید تویوتا در مدل ۲۰۲۳ برطرف می‌شود) و یا هندلینگ ضعیف بر کرولا وارد است. در کرولا سواری نرم فدای هندلینگ شده و کرولا بیش‌ازحد معمول سدان‌های کامپکت می‌چرخد و در بحث هندلینگ به‌هیچ‌وجه قابلیت رقابت با سیویک را ندارد.

تویوتا کرولا هیبریدی ارزان‌تر و شیک‌تر از پریوس و هیوندای النترا هیبریدی، کاملاً کارآمد و بی‌عیب نیست. کرولا هیبریدی ۲۰۲۲ خودرویی مناسب برای استفاده روزمره است و شتابی کافی و ظاهری بهتر از پریوس دارد؛ اما اگر می‌خواهید برخی از ایرادات آن حذف شود، باید منتظر مدل ۲۰۲۳ باشید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.