بررسی تسلا مدل S فیس لیفت ۲۰۱۶

تسلا مدل S همیشه تکنولوژی و سرعت شگفت‌انگیزی داشته است و حالا مدل فیس لیفت شده‌ی آن آمده تا بیشتر از قبل قاعده‌ی بازی را عوض کند.

در چند سال آینده تعداد مدل‌های تولیدی تسلا بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی خواهد بود که امروز می‌بینیم. مینی‌بوس‌های الکتریکی، تراک ها و شاسی بلندهای کوچک‌تر همگی در حال توسعه هستند اما تا پیش از ورود آن‌ها تسلا نسخه‌ی فیس لیفت شده‌ی پرفروش‌ترین ساخته‌ی خود یعنی مدل S راهی نمایندگی‌ها می‌کند.

در نمای جلو شاهد الهام گیری خودرو از شاسی‌بلند مدل X و همچنین چراغ‌هایی با شکل تغییریافته هستیم. غیر از این‌ها همه‌چیز شبیه قبل است: نرم و ظریف و مخصوصاً سوار شدن خودرو روی رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی ۳۹۰۰ پوندی سفارشی.

البته به روز کردن یکی از خلاقانه‌ترین ساخته‌های کمپانی‌های خودروساز بدون اضافه کردن تکنولوژی‌های جدید کامل نمی‌شود. داخل کابین تسلا از سیستم فیلتراسیون هوای HEPA که در مدل X نیز یافت می‌شود استفاده کرده است. تسلا ادعا می‌کند که این سیستم ۹۹.۷ درصد آلرژن ها و باکتری‌های داخل کابین را از بین می‌برد. همچنین تریم های داشبورد جدیدی نیز وجود دارد.

چیزی که تغییر نکرده پرفورمنس و کارایی خودرو است. نسخه‌ی P90D با حالت ۸۷۰۰ پوندی Ludicrous در این بررسی حاضر بوده و هنوز هم به عنوان سریع‌ترین سدان ۴ درب دنیا شناخته می‌شود. تسلا ادعا می‌کند که این خودرو تنها در مدت ۲.۸ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. به یاد داشته باشید که وزن این خودرو بیشتر از آئودی Q7 است.

ما چندین بار این ادعای تسلا را آزمایش کردیم و در نهایت مدت ۳.۳ ثانیه بهترین زمانی بود که برای شتاب خودرو به دست آوردیم. هنوز هم رکوردی خوب است و مدل S همانند دونده‌ی مشهور یعنی بولت سریع عمل می‌کند.

شاید گیراترین جنبه‌ی خودرو، شتاب گیری بین دنده‌های آن باشد. برای رسیدن از سرعت ۴۸ به ۸۰ کیلومتر در ساعت تنها به یک ثانیه زمان نیاز دارید. چیزهای معدودی می‌توانند چنین شتاب گیری دیوانه‌واری را به شما ارائه کنند. این یک تجربه‌ی فیزیکی بسیار بزرگ است و کل بدنتان در صندلی فرو می‌رود درست همانند اینکه مشتی را از بوکسوری سنگین‌وزن دریافت کرده باشید. خب قدرت ۷۵۱ اسب بخاری و گشتاور ۹۶۷ نیوتون متری در اختیار شما قرار دارد.

اگر در هر موقعیتی طبق گفته‌های بالا رانندگی کنید نمی‌توانید به محدوده‌ی حرکتی ۵۰۹ کیلومتری تسلا دست پیدا کنید. حالت سپورت تعبیه‌شده کمی از شتاب گیری خودرو کم کرده و به شما کمک می‌کند تا بیشتر هوای باتری‌ها را داشته باشید.

اما تسلا مدل S تنها درباره‌ی شتاب گیری در خط مستقیم نیست و باتری‌های آن به‌طور باورنکردنی‌ای در ارتفاع پایینی قرار دارند و برای توزیع مؤثر وزن در مرکز شاسی جاسازی شده‌اند. تسلا به لطف پیشرانه‌ی دوتایی و تنظیمات چهارچرخ محرک، بدون کمترین تکان بدنه و با چسبندگی بالا پیچ‌ها را طی می‌کند. شما می‌توانید کار کردن سیستم کنترل کشش را در هنگام عبور از پیچ‌های متوسط حس کنید.

دیگر جنبه‌ی برجسته‌ی مدل S سیستم رانندگی خودکار آن است. دو بار اشاره روی دسته‌ی کروز کنترل این سیستم را فعال می‌کند و به خودرو اجازه می‌دهد تا خودش به رانندگی ادامه دهد. این یک تجربه‌ی غیرطبیعی و ترساننده است اما شما به سرعت به آن اعتماد می‌کنید و در هر فرصتی از آن استفاده خواهید کرد. تکنولوژی‌های شبیه این تسلا مدل S را به خودروهای حاضر در فیلم‌های علمی تخیلی بدل می‌کنند.

البته انتقاداتی نیز به این خودرو وارد است که اکثر آن‌ها حول محور کیفیت می‌چرخد. مدل S بهای پایه‌ی ۹۲۵۰۰ پوندی دارد و بهای آن با وجود آپشن های اضافی به ۱۲۰ هزار پوند رسیده است. شما انتظار دارید که با پرداخت چنین بهایی حس لوکس بودن بیشتری را دریافت کنید. صندلی‌های چرمی حسی کاملاً شبیه نمونه‌های لاستیک مانند دارند و پلاستیک بکار رفته در کنسول میانی درست شبیه نمونه‌های استفاده شده در سوپرمینی های ۱۰ هزار پوندی است.

در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی تسلا بسیار جلو است و مدل S به روز شده نیز آن را اثبات می‌کند. تغییرات کم هستند اما همان‌ها نشان می‌دهند که چگونه تسلا به چنین افتخاراتی دست می‌یابد. اگرچه که این خودرو بسیار عالی نیست و تسلا می‌تواند برخی موارد را در زمینه‌ی کیفیت کابین از رقبای آلمانی خود یاد بگیرد.

مشخصات تسلا مدل S P90D

قیمت: ۹۲۵۰۰ پوند پیشرانه: باتری ۹۰ کیلووات ساعتی لیتیوم-یون، پیشرانه‌های دوتایی الکتریکی قدرت/گشتاور: ۷۵۱ اسب بخار/۹۶۷ نیوتون متر گیربکس: تک سرعته، چهارچرخ محرک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۲.۸ ثانیه حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدوده‌ی حرکتی: ۵۰۹ کیلومتر آلایندگی: صفر

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
16 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.