بررسی تخصصی مزدا CX-5 اتوماتیک ۲۰۱۸

مزدا CX-5 واقعاً فیس لیفت نشده است. این خودرو دقیقاً مشابه همانی است که سال پیش عرضه شده ولی خب برخی تغییرات در سطح تریم ها صورت گرفته و پیشرانه دیزلی نیز هم‌اکنون قدرت بیشتری دارد. برای پیشرانه بنزینی نیز گیربکس اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

پیشرانه دیزلی برای خودروهایی با این ابعاد طرفداران زیادی داشته اما با جو روانی ایجاد شده درباره پیشرانه‌های دیزلی و آلایندگی آن‌ها، پیشرانه بنزینی بازهم می‌تواند نظر خریداران شاسی بلندهای میان سایز را به خود جلب کند.

به همین دلیل است که مزدا طیف پیشرانه‌های بنزینی خود را گسترش داده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی تغییری نداشته و هنوز هم نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد اما یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک برای اولین بار با این پیشرانه جفت شده است.

بله درست است. ما همیشه تحت تأثیر CX-5 بنزینی قرار گرفته‌ایم. این پیشرانه ۲ لیتری بدون توربو کار می‌کند اما از نظر قدرت چیزی کم ندارد. با گشتاور ۲۱۳ نیوتون متری، CX-5 عملکرد خوبی خواهد داشت. به نظر می‌رسد گیربکس هم در ارائه‌ی قدرت کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

این شاسی‌بلند سواری بسیار نرمی داشته و گیربکس نیز به ندرت گیج می‌شود. پیشرانه نیز در سرعت‌های بزرگراهی بسیار آرام بوده و اگر تخت گاز حرکت کنید صدای آن به کابین راه خواهد یافت. سفارش گیربکس اتوماتیک هم روی مصرف سوخت تأثیر منفی ندارد.

دیگر بخش‌های CX-5 2018 همانند مدل‌های سال قبل است. به این ترتیب توازن خوبی بین سواری پایدار و اعتمادبه‌نفس زیاد در زمان رد کردن پیچ‌ها وجود داشته و فرمان نیز بسیار خوب عمل می‌کند. خودروهای بسیار کمی در این کلاس می‌توانند از نظر سواری رقیب مزدا باشند.

کابین نیز احساس‌برانگیز است. در بخش داخلی این شاسی‌بلند از متریال فوق‌العاده و طراحی مناسب سود برده شده اما اگرچه فضای داخلی برای ۵ نفر جادار است اما مزدا همچنان آپشن هفت نفره را ارائه نمی‌کند.

این مدل اتوماتیک و بنزینی بی‌شک خودروی خوبی است. سفارش گیربکس اتوماتیک باعث افزایش ۱۵۰۰ پوندی قیمت خودرو می‌شود که خیلی به چشم نمی‌آید اما باید گفت این نسخه باب میل همه‌ی خریداران نیست و افرادی که به دنبال مصرف سوخت کمتر هستند همچنان پیشرانه دیزلی را ترجیح خواهند داد. مدل‌های دیزلی CX-5 تنها مدل‌هایی هستند که از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برند.

مزدا CX-5 همچنان یک شاسی‌بلند میان سایز فوق‌العاده جذاب بوده و دلیل اصلی آن نیز سواری خوب، فضای کابین و بار مناسب خانواده، لیست تجهیزات استاندارد پربار و کابین بسیار عالی می‌باشد. این مدل بنزینی اتوماتیک که برای اولین بار عرضه شده قطعاً افراد بیشتری را به CX-5 جذب خواهد کرد اما متأسفانه انتخاب ما در خانواده‌ی CX-5 همچنان مدل‌های دیزلی است.

مشخصات مزدا CX-5 2.0 165 Sport Nav + Auto

  • قیمت: ۲۹۷۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۶۳ اسب بخار/۲۱۳ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۹۱ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
  • موعد عرضه: هم‌اکنون

منبع: autoexpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.