بررسی بی ام و سری ۵ جدید

بررسی بی ام و سری ۵ جدید

سری ۵ بی ام و همیشه یکی از پر طرفدارترین محصولات این شرکت بوده و از ۲ سال پیش با نسل کاملأ جدید سری ۵ یعنی نسل ششم آن رو به رو هستیم. بی ام و که از سال ۱۹۷۲ این مدل را تولید می کند در سال ۲۰۰۸ جشن تولید ۵ میلیون دستگاه سری ۵ را گرفت که پیش بینی می شود در حین تولید نسل ششم ، بی ام و بتواند تولید ۶ میلیون دستگاه سری ۵ را جشن بگیرد.

با نگاه اول می توان شباهت هایی با سری ۳ دید و شاید این فکر به ذهن خطور کند که با توجه به طراحی زیبای نسل قبلی این مدل شایسته نسل جدید آن نمی باشد اما با وارسی تمام زوایای این سدان و نگاهی دوباره به چهره اش می توان ، زیبایی هماهنگی و شخصیت آن را درک کرد. بدنه به صورت کلی دارای شیب یکدست تری در کاپوت ، سقف و صندوق است. قسمت جلو و عقب هماهنگی کامل داشته و خود را به وضوح به صورت یک بی ام و معرفی می کنند. در طراحی دماغه جلوی اتومبیل ، برای ایمنی عابرپیاده و کسب امتیاز های لازم ، به ناچار جلوپنجره عمودی و برجسته طراحی شده است. طراح این نسل از بی ام و آقای آدرین ون هویدونک اهل هلند است. وی با کناره گیری طراح معروف آقای کریس بنگل ، کرسی طراح ارشد را در بی ام و اختیار کرد.

همانند نسل قبلی که سرشار از تکنولوژی های جدید بود این مدل نیز در سیستم های پیشرفته کنترلی و هوشمند در رتبه های خوب سدان های متوسط باشد. سیستم کنترل دینامیکی رانندگی به صورت آپشن عرضه شده و قابلیت تنظیم توسط راننده را دارد. سیستم کنترل هوشمند کمک فنر ها ، سیستم کنترل دینامیک پایداری و فرمان فعال در این مدل ارائه می شوند. در معرفی اولیه ، بی ام و سه موتور شش سیلندر و یک موتور هشت سیلندر بنزینی را معرفی کرده است در حالی که دو موتور دیزلی نیز عرضه می شوند.

بی ام و با توجه به بازار فعلی اتومبیل که حساسیت خاصی روی مصرف سوخت و آلایندگی دارد یکی از مدل های دیزلی خود را با قابلیت های باور نکردنی ارائه کرده است. مدل ۵۲۰d دارای موتور چهار سیلندر آلومینیومی با سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر است. این موتور با وجود ۱۸۴ اسب بخار قدرت در هر صد کیلومتر فقط ۵ لیتر گازوییل مصرف می کند و آلایندگی آن ۱۳۲ گرم دی اکسید کربن در کیلومتر است. این ارقام قابل مقایسه با موتورهای ضعیف تر هاچ بک های امروزی هستند.

برترین مدل نیز ۵۵۰i است که با پیشرانه شناخته شده ۴.۴ لیتری بی ام و تولید می شوند. این موتور هشت سیلندر دارای دو توربوشارژر است و می تواند ۴۰۷ اسب بخار قدرت تولید کند. دیگر موتورهای عرضه شده ، شش سیلندر های بهینه شده و معروف بی ام و هستند که با قدرت های متفاوتی عرضه می شوند. جالب است بدانید تعدادی از موتورهای این نسل از سری ۵ ، گواهی یورو ۶ را در سال ۲۰۱۰ دریافت کردند در حالی که این گواهی تا سال ۲۰۱۴ نیز در اروپا اجباری نخواهد شد! مابقی موتورها دارای گواهی استاندارد یورو ۵ هستند.

انتقال نیرو در تمام مدل ها توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به دیفرانسیل عقب انجام می شود به جز مدل ۵۵۰i که به صورت استاندارد دارای گیربکس جدید هشت سرعته اتوماتیک بی ام و هستند. این گیربکس جدید را می توان به صورت آپشن بر روی دیگر مدل ها نیز سفارش داد. نشانه ی مدل های دو دیفرانسیل حرف X در پایان نام اتومبیل است برای مثال ۵۳۰xi . این نسل دارای پنل های بدنه آلومینیومی و ادوات آلومینیومی سیستم تعلیق است. برای کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت از سیستم بازیابی انرژی ترمز ، نشاندهنده بهترین زمان تعویض دنده و کمپرسور کولر جداشونده استفاده شده است.

سیستم های جدید و کمکی راننده عبارتند از سیستم کمکی پارک ، دید اطراف اتومبیل در مانیتور ، سیستم هشدار تصادف با قابلیت ترمزگیری اضطراری ، کروز کنترل فعال با قابلیت تنظیم سرعت با اتومبیل جلویی ، هشدار دهنده تغییر مسیر نا خواسته ، هشدار دهنده برای نقاط کور در هنگام تغییر مسیر ، سیستم خواندن تابلوهای راهنمایی و درک حداکثر سرعت محدوده ، نشاندهنده های گیج ها بر روی شیشه جلو ، سیستم دید در شب ، و دوربین دنده عقب. بعضی از سیستم های اشاره شده در بعضی مدل ها استاندارد بوده و در بعضی آپشن هستند. جزئیات امکانات استاندارد بسته به بازار فروش تغییر می کند.

بی ام و برای کاهش هزینه و افزایش بازدهی تولید ، علاوه بر موتور و گیربکس از بعضی قطعات مشترک با سری ۷ نیز استفاده می کند. مدل های ۵۲۳i و ۵۲۸i در دامنه قیمت ۴۸ الی ۵۲ هزار دلار بوده. مدل ۵۳۵i حدود ۵۵ هزار دلار و مدل ۵۵۰i حدود ۶۵ هزار دلار قیمت دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.