بررسی بازی Rolling Sky 2؛ بهترین موزیکال موبایل؟

بررسی بازی Rolling Sky 2؛ بهترین موزیکال موبایل؟

چند ماه از معرفی ادامه Rolling Sky می‌گذرد و در روزهای اولیه، بازی با نام «رویا نوردی» (Rolling Dream) شناخته می‌شد. اگرچه به‌خاطر مسائل بازاریابی استفاده از Rolling Sky 2 تاثیر بیشتری روی جذب مخاطب می‌گذارد ولی با توجه به حال و هوای بازی، Rolling Dream بهترین اسمی بود که می‌شد برای این عنوان به‌کار برد.

با بیش از ۴۰۰ میلیون دانلود، قسمت اول Rolling Sky یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موزیکال اندروید و iOS به‌شمار می‌رود

تک تک ثانیه‌های بازی شبیه به زیباترین رویاهایی هستند که تاکنون در قالب رسانه‌های تصویری دیده‌ایم؛ همان‌قدر چشم‌گیر، همان‌قدر شاعرانه و همان‌قدر دست‌نیافتنی. قدم گذاشتن در این رویاها به‌اندازه‌ای خوب درآمده که از همین الان و با وجود اینکه بازی هنوز در مرحله آزمایشی به‌سر می‌برد اما می‌شود از آن به عنوان یکی از مدعیان جدید لقب «بهترین موزیکال گوشی» یاد کرد.

قسمت اول رولینگ اسکای (Rolling Sky) آغاز کننده مسیری جدید در سبک بازی‌های ریتمیک بود. کمپانی Cheetah Games که سری پیانو تایلز (Piano Tiles) را هم در کارنامه دارد، با Rolling Sky ترکیبی از یک محیط و موسیقی پویا ارائه داد. مشابه خیلی از آرکیدهای گوشی، در این بازی نیز کنترل شخصیتی به بازیکن داده می‌شد و او هر مرحله وظیفه داشت تا از موانع عبور کند.

با این حال چیزی که Rolling Sky را به اثری منحصربه‌فرد تبدیل کرد، نقش موسیقی روی روند بازی بود. در تمامی مرحله‌ها موسیقی روی بازی اشراف داشت و بسته به نت‌ها در محیط تغییراتی ایجاد می‌شد. ویژگی که به خودی خود گیم‌پلی بازی را هم تحت تاثیر قرار می‌داد. این فرمول در دنسینگ لاین (Dancing Line) و به شکلی متفاوت ادامه پیدا کرد و حالا با Rolling Sky 2 شاهد بلوغ آن هستیم.

در Rolling Sky 2 سازنده به بهترین حالت ممکن این پویایی را به‌کار گرفته، آن هم به یک دلیل: رابطه نزدیک‌تری بین آهنگ‌ها و طراحی هنری بازی دیده می‌شود. این بار پشت هر مرحله، هویت داستانی وجود دارد و توسعه‌دهنده به کمک بخش بصری چیزی را ارائه داده که کاربر راحت‌تر می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

از دیدگاه گیم‌پلی Rolling Sky 2 به نسخه اصلی وفادار باقی مانده، کنترل شخصیتی به بازیکن داده می‌شود و تنها باید او را به خط پایان برساند؛ کاراکتر بازی خودش حرکت می‌کند و در قسمت پایینی صفحه لمسی، باید دست خود را به سمت چپ یا راست بکشید تا جهت دویدنش را عوض کند و به موانع برنخورد.

هر مرحله شاید نهایت دو دقیقه طول بکشد ولی در این مدت، انتظار هر نوع چالشی را باید داشته باشید. گستردگی که موانع قسمت اول داشتند، این بار بزرگ‌تر از همیشه به Rolling Sky 2 آمده‌اند و بازی را متنوع و جذاب‌تر کرده‌اند. از طرفی با توجه به سبک گرافیکی متفاوت بازی نسبت به گذشته، جذابیت‌های بصری هم می‌توانند چشمان‌تان را فریب داده و کارتان را سخت‌تر کنند.

بنابراین اگر باخت‌ها را حساب کنیم، اتمام مرحله‌ها بیشتر از این‌ها طول خواهید کشید. در واقع مشابه قسمت قبلی، این دو دقیقه زمان مفید اتمام هر مرحله Rolling Sky 2 است. جدا از اینکه گرفتن تمام تاج‌ها، آیتم‌ها و تجربه دوباره بازی روی حالت سخت نیز خودش زمان زیادی را می‌طلبد.

Rolling Sky 2 یک ادامه درخور توجه برای قسمت قبلی به‌حساب می‌آید. توسعه‌دهنده روحی در کالبد ساخته‌اش دمیده و با دو تغییر آن را زنده‌تر و احساسی‌تر از قبل کرده است؛ توپ که شخصیت اصلی قسمت اول بود اینجا جایش را به موجودات زنده داده و از آن محیط‌های ساده قبلی دیگر خبری نیست و حالا شاهد منطقه‌هایی پیچیده‌تر با طراحی چشم‌نواز هستیم.

البته دو نکته نگران‌کننده نسبت به بازی وجود دارد. یکی اینکه در حال حاضر بازی تنها پنج مرحله دارد و اگرچه در آینده شاهد محیط‌های بیشتری خواهیم بود اما چیزی که فعلا نمی‌توانیم قضاوت کنیم، فاصله بین آپدیت‌ها است. سازنده هدف بلندپروازانه‌ای را پیش گرفته و با توجه به طراحی هنری هر مرحله، ساخت منطقه‌های جدیدتر مشخصا زمان‌برتر از دیگر آثار Cheetah Games است.

نکته دوم به حضور تبلیغات فراوان در بازی برمی‌گردد. Rolling Sky 2 عنوانی با پرداخت‌های درون برنامه‌ای بوده و اگر پکیج حذف تبلیغات را نخرید، وقتی به اینترنت وصل هستید، هر از گاهی تبلیغاتی نمایش داده می‌شود. اتفاق عجیبی نیست و بارها در بازی‌های موبایل دیده‌ایم ولی مسئله اینجاست که Rolling Sky 2 بیش از اندازه به این قسمت تکیه کرده و تعداد تبلیغات خیلی زیاد هستند.

ویژگی که روی تجربه کاربر تاثیر منفی زیادی می‌گذارد. بازی فعلا در مرحله آزمایشی به‌سر می‌برد و باید صبر کنیم و ببینیم سازنده چگونه از پس این چالش‌ها برمی‌آید. Rolling Sky 2 فعلا تنها برای iOS منتشر شده و با توجه به اینکه پیش‌ثبت‌نام نسخه اندروید آن در فروشگاه TapTap آغاز شده، نباید خیلی منتظر حضور بازی در دیوایس‌های اندرویدی بمانیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.