بررسی باتری ساختاری ۴۶۸۰ تسلا، دوام بالا و قابلیت تعمیر صفر!

بررسی باتری ساختاری ۴۶۸۰ تسلا، دوام بالا و قابلیت تعمیر صفر!

یکی از فعالان حوزه خودرو و به ویژه محصولات تسلا در ویدئوی جدید خود اقدام به تخریب و بررسی مجموعه باتری ساختاری تسلا مدل Y کرده تا وضعیت این باتری‌ها را گزارش کند. آن‌گونه که به نظر می‌رسد فرایند تخریب و بررسی این باتری‌ها کندتر از انتظارات پیش رفته زیرا این کار بسیار سخت‌تر از آنچه مدنظر بود صورت گرفته است. تیم دست‌اندرکار طی روزهای اول توانسته‌اند بخشی از پوشش فولادی باتری را باز کنند و بلوک بزرگی از سلول‌های باتری استوانه‌ای تیپ ۴۶۸۰ تسلا را ببینند که با نوعی پلی اورتان صورتی‌رنگ به یکدیگر چسبیده‌اند. گفته می‌شود این ماده بسیار سخت و بادوام عمل می‌کند.

سلول‌های باتری در چهار ردیف قرار دارند اما خبری از ماژول‌ها نیست زیرا کل مفهوم این نوع باتری‌ها ایجاد باتری ساختاری است که سلول‌ها نیرو را حمل می‌کنند. یکی از مجریان این برنامه می‌گوید قابلیت تعمیر این نوع باتری اساساً صفر است. این خبری مهم محسوب می‌شود اما خب قابل‌انتظار هم بود زیرا مجموعه‌ای ساختاری بوده و طول عمر بالایی دارد. نکته دیگر اینکه بلوک‌های باتری به هم چسبیده ظاهراً بسیار قابل‌اعتماد هستند. سومین موضوع هم به باتری‌های سنتی مربوط می‌شود که تعمیر یا جایگزینی ماژول‌های آن‌ها شاید امری هزینه‌بر باشد. در واقع کار روی سیستم ولتاژ بالا، مهروموم جدید و… نیازمند صرف هزینه‌های بالا خواهد بود.

در طول فرایند تخریب باتری‌ها این تیم اقدامات ایمنی زیادی را به خاطر ولتاژ بالا در نظر گرفته‌اند. از نظر تحقیقاتی، عدم تخریب بیش از حد باتری‌ها نیز امری مهم محسوب می‌شود؛ به عبارت دیگر این کار اصلاً آسان نبوده و باید برای انتشار نتایج کامل اندکی صبر کنیم. شاید برخی افراد بگویند اگر باز کردن چنین مجموعه باتری‌ای بسیار سخت است پس وضعیت بازیافت باتری‌های قدیمی چگونه خواهد بود. ما فعلاً اطلاعی از این کار نداریم اما احتمالاً راه‌های مختلفی وجود خواهد داشت که بخشی از آن مکانیکی و بخشی شیمیایی است. حتما بحث بازیافت و استفاده دوباره از این مجموعه باتری‌ها می‌تواند یک بحث علمی مفصل باشد و قطعاً در آینده اخبار بیشتری از این دست را منتشر خواهیم کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.