بررسی اجمالی مزدا CX-3 GT اسپورت مدل ۲۰۱۷

بررسی اجمالی مزدا CX-3 GT اسپورت مدل ۲۰۱۷

اخیراً مزدا به‌روزرسانی‌های کوچکی را برای کراس اوور CX-3 تدارک دیده و برخی تکنولوژی‌های جدید به همراه مدل تولید محدود GT اسپورت را به آن اضافه کرده است.

تنها ۵۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهند شد که هر کدام از کیت بدنه مخصوص و تریم چرم جدید سود برده و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی نیز زینت‌بخش خودرو هستند. CX-3 قبلاً خودرویی جذاب بوده اما نسخه GT اسپورت فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

این خودرو هنوز هم توانایی به رخ کشیدن توانایی‌های خود را دارد زیرا CX-3 عادی قبلاً نیز یکی از بهترین هندلینگ ها را در کلاس خود داشته است. سیستم فرمان می‌تواند احساس بیشتری داشته باشد اما سریع و پاسخگو بوده و این موضوع با شاسی چسبنده و درگیر کننده خودرو تکمیل می‌شود.

تکنولوژی G بُرداری به طیف محصولات CX-3 اضافه شده است. این سیستم باعث بهینه شدن گشتاوری شده که به چرخ‌ها فرستاده می‌شود و بدین ترتیب خودرو به‌صورت مناسبی می‌تواند از پیچ‌ها عبور کند. این سیستم همچنین برای کاهش نیاز به گردش کوچک فرمان در جاده‌های مستقیم طراحی شده و بنابراین سفرهای طولانی با CX-3 لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر می‌شود.

ما حدود ۱۶۰۰ کیلومتر را پشت فرمان مزدا CX-3 GT اسپورت گذراندیم و فهمیدیم که این خودرو در سفرهای طولانی واقعاً راحت است. در حقیقت پس از گذراندن اکثر اوقات روز در جاده، نشیمن سخت صندلی‌ها تنها موضوعی بودند که راحتی خودرو را کاهش می‌دادند.

اگرچه سواری خودرو به اندازه رقبایی چون سیتروئن C4 کاکتوس نرم نیست اما خودرو هنوز هم در بزرگراه‌ها نرم و روان است. حتی با استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر نیز شاهد راحتی CX-3 هستیم. البته استفاده از لاستیک‌های دیواره کوتاه به این معنی است که کمی صدای جاده را خواهید شنید.

مزدا مواد جاذب صدای بیشتری را به خودرو اضافه کرده اما این کار برای کاهش کامل سر و صدا در زمان حرکت با سرعت‌های بالا کافی نبوده است. گیربکس ۶ سرعته دستی خودرو فوق‌العاده بوده و تعویض‌های نرم و نسبتاً کوتاهی دارد.

پیشرانه ۲ لیتری ۱۱۸ اسبی CX-3 GT اسپورت گشتاوری در حد و اندازه‌های رقبای توربو ندارد و این باعث می‌شود که عملکرد خودرو با ریلکسی و طمأنینه همراه شود. البته این پیشرانه تنفس طبیعی در دورهای معینی قدرتمند است. مزدا همچنین در این سفر طولانی نشان داد که با مصرف سوخت ادعایی نزدیکی زیادی دارد.

مزدا CX-3 GT اسپورت ظاهری اسپورت تر، کابینی چرم و رنگ متالیک رایگان دارد. این در حالی است که قیمت خودرو نسبت به مدل استاندارد اسپورت NAV تنها ۲ هزار پوند افزایش یافته است. این اضافه پرداخت تنهای برای افراد خاصی توجیه دارد اما با پرداخت آن شاهد کراس اووری جذاب و درگیر کننده صرف‌نظر از مشخصات و تریم انتخابی خواهید بود.

مشخصات مزدا CX-3 SKYACTIV-G GT Sport

قیمت: ۲۲۸۹۵ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی

قدرت/گشتاور: ۱۱۸ اسب بخار/۲۰۴ نیوتون متر

گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۱ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.