برادران ناوارا، مقایسهٔ تصویری میان رنو آلاسکان و مرسدس بنز X کلاس

برادران ناوارا، مقایسهٔ تصویری میان رنو آلاسکان و مرسدس بنز X کلاس

چه چیزی میان دو وانت رنو آلاسکان و مرسدس بنز X کلاس مشترک است؟ اینکه هردوی آن‌ها بر اساس نیسان ناوارا ساخته شده‌اند؛ بنابراین قصد داریم این دو پیک‌آپ جدید که به‌نوعی برادران ناوارا محسوب می‌شوند را ازلحاظ طراحی با یکدیگر مقایسه کنیم. البته مطمئناً میدانیم که در حال مقایسهٔ یک خودروی کانسپت با نمونه‌ای تولیدی هستیم اما نسخهٔ تولیدی X کلاس در طراحی تفاوت چندانی با مدل کانسپت نخواهد داشت. بعلاوه این جذاب خواهد بود که ببینیم دو شرکت کاملاً متفاوت، ایدهٔ پیک‌آپ‌های خود را که بر اساس یک زمینهٔ مشترک شکل گرفته‌اند، چگونه ارائه کرده‌اند. درحالی‌که مرسدس بنز در وانت خود بیشتر بر رویکرد لوکس بودن تمرکز داشته است، رنو بیشتر به قابلیت‌های آفرود توجه کرده است.

در بیرون، آلاسکان به نظر عضلانی‌تر می‌رسد که مانند یک باربر، آماده برای انجام کارهای سخت است تا جایی که حتی نسخهٔ آفرود X کلاس یعنی مدل Powerful Adventurer هم در مقایسه با رنو لوکس‌تر به نظر می‌رسد. از سوی دیگر مرسدس بنز تقریباً کلاس وانت‌های مناسب برای استفادهٔ روزمره و خانوادگی را ابداع کرده است به‌گونه‌ای که X کلاس کمتر مناسب حمل بار و بیشتر مناسب استفادهٔ خانوادگی است.

با نگاه به X کلاس، جزئیاتی به چشم می‌خورند که انسان را به یاد نیسان ناوارا می‌اندازند بخصوص در مشاهدهٔ پروفایل کلی بدنه به‌طوری‌که فرم دو کابین اتاق و همین‌طور قسمت حمل بار X کلاس تفاوت چندانی با ناوارا ندارد درحالی‌که آلاسکان هم همین رویه را پیش‌گرفته است. بااین‌حال داستان در دیگر قسمت‌ها متفاوت است.

هر دو پیک‌آپ X کلاس و آلاسکان مجهز به سپرهای قوی و لوگوهای بزرگی هستند درحالی‌که مرسدس از مواد درجه‌یکی برای ساخت وانت خود استفاده کرده است. همچنین جلوپنجرهٔ X کلاس هم بسیار با ابهت‌تر و خشن‌تر از آلاسکان است. علاوه بر این، درحالی‌که رنو از یک طرح افقی برای چراغ‌ها و جلوپنجره استفاده کرده است، مرسدس بنز، چراغ‌های جلوی زاویه‌داری را به کار گرفته که در قسمت بالاتری نصب شده و به نظر می‌رسد به سمت عقب کشیده شده‌اند.

بااین‌وجود احتمالاً نسخهٔ تولیدی X کلاس دارای چراغ‌های جلوی بزرگ‌تر و یک سپر جلوی از نو طراحی شده‌ای خواهد بود همچنین طراحی قسمت عقب آن‌هم متفاوت خواهد بود. X کلاس برخلاف آلاسکان (و همین‌طور ناوارا) از چراغ‌های عقب متفاوتی سود می‌برد که تا روی درِ عقب کشیده شده‌اند و بعید است که در نسخهٔ تولیدی هم به همین‌گونه ارائه شوند؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد مرسدس بنز در چراغ‌های عقب نسخهٔ تولیدی X کلاس از همان طرح آلاسکان و ناوارا استفاده خواهد کرد (به دلیل کاهش هزینه‌ها) و فقط کمی در طراحی درِ عقب وانت تغییراتی ایجاد خواهد شد.

در داخل، مرسدس بنز یک کابین کاملاً جدید را ارائه کرده است. این در حالی است که آلاسکان در داخل با ناوارا اشتراک دارد اما X کلاس مجهز به داشبورد جدید، کنسول جدید و حتی رو دری‌های جدید شده است. همچنین مانند بسیاری از مرسدس‌های دیگر، صفحه‌نمایش لمسی X کلاس بجای قرارگیری در کنسول وسط، بالای دریچه‌های تهویهٔ مرکزی نصب شده است.

اما اگر بخواهیم نسخهٔ دوم X کلاس یعنی Powerful Adventurer را بررسی کنیم باید گفت این مدل می‌تواند به چیزی شبیه به G کلاس تبدیل گردد. Powerful Adventurer یک وانت بسیار توانا و درعین‌حال کاملاً لوکس است. از سوی دیگر آلاسکان اما یک باربر معمولی مانند دیگر وانت‌های موجود در بازار است. در کل می‌توان به‌عنوان نتیجهٔ این مقایسه گفت که رنو و مرسدس بنز هرکدام برداشت و رویکرد خاص خود را از نیسان ناوارا ارائه کرده‌اند و هرچند X کلاس و آلاسکان بر روی یک پلت‌فرم ساخته شده‌اند اما هرکدام مقاصد و کاربری متفاوتی دارند.

منبع: CarScoops

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.