برابوس ۸۵۰ XL؛ یک نسخه ۸۵۰ اسب‌بخاری از مرسدس‌ GLS

برابوس ۸۵۰ XL؛ یک نسخه ۸۵۰ اسب‌بخاری از مرسدس‌ GLS

مرسدس GLS63 مدل ۲۰۱۶ یکی از بهترین شاسی‌بلندهای لوکس ۷ سرنشینه‌ای است که هر مشتری در بازار خودرو می‌تواند آرزوی آن را داشته باشد. با این حال، به نظر می‌رسد که قدرت ۵۷۷ اسب‌بخاری از موتور دو توربوشارژٰر ۵.۵ لیتری V-8 برای برخی کافی نیست؛ چرا که داج امکان دست‌یابی به سطح قدرتی بالای ۷۰۰ اسب‌بخار را فراهم کرده است. به همین دلیل، تیونر آلمانی برابوس، از نسخه ۸۵۰ XL رونمایی کرده است. موتور دو توربوشارژره V-8 در این شاسی‌بلند بزرگ و ارتقا یافته،  اینک قدرتی برابر ۸۵۰ اسب‌بخار تولید می‌کند و گشتاور آن به ۱۴۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد. در نتیجه، این خودرو که وزنش حدود ۲.۵ تُن است، قادر است در زمانی کمتر از ۴.۲ ثانیه به سرعت ۹۶.۶ کیلومتر بر ثانیه دست پیدا کند.

علاوه بر این، برابوس ۸۵۰ XL را با تجهیزاتی چون یک سری سفارشی از چرخ‌های ۲۳ اینچی، مجموعه‌ای گسترده از اِلمان‌های آئرودینامیک خارجی، یک پوسته بیرونی بدون پوشش کربنی و طراحی داخلی کاملاً چرم همراه کرده است. مهمتر از همه اینکه، سرعت حداکثر این شاسی‌بلند هم‌اکنون به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است؛ سرعتی که در مدل کارخانه‌ای برابر ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

یک مرسدس-اِی‌ام‌جی GLS63 قبل از اینکه در آن اصلاحاتی صورت گیرد، حداقل به اندازه ۱۲۵۰۲۵ دلار برای مشتری خرج در بر خواهد داشت و این در حالی است که برابوس به قیمت نسخه ۸۵۰ XL اشاره نکرده است. البته می‌توان انتظار داشت که نسبت افزایش قدرت پیشرانه، در قیمت نهایی نیز رعایت شود.

منبع: automobilemag

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.