برابوس ۸۵۰، یک سوپراسپرت چهاردرب

برابوس ۸۵۰، یک سوپراسپرت چهاردرب

تاریخچه شرکت برابوس پر است از خودروهای رکوردشکنی که بر اساس مرسدس بنزهای مختلف تیون شده‌اند. رکوردهایی نظیر سریع‌ترین خودروی سدان، سریع‌ترین واگن و سریع‌ترین تاکسی را می‌توان در کارنامه برابوس دید.

حالا کلاس E دستمایه برابوس شده تا یک خودروی سریع دیگر پا به عرصه وجود بگذارد. بدین منظور برابوس مدل تقویت شده E63 AMG را انتخاب کرده است تا با تیون مجدد آن راه خود را تسهیل کند. پیشرانه توربوی این خودرو که در حالت عادی ۵۷۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند اکنون قادر است ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید. برای رسیدن به این اعداد خارق‌العاده، برابوس حجم موتور را از ۵.۵ به ۵.۹ لیتر افزایش داده و علاوه بر آن سیستم تهویه و هواکش‌های بزرگ‌تر موتور، سیستم اگزوز جدید و کمپرسوری که درونش با لایه‌ای از طلا پوشیده شده را به کار گرفته است.

نتیجه این افزایش قدرت رسیدن به شتاب صفر تا صد ۳.۱ ثانیه ای و نهایت سرعت ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. این اعداد هنوز با برابوس V12 E که با وجود قدرت ۷۹۰ اسبی، می‌توانست به سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد، فاصله بسیار دارند.

می‌توان انواع سدان و یا واگن کلاس E دیفرانسیل عقب یا ۴MATIC را برای این تیون انتخاب کرد. جالب اینجاست که با چنین سطحی از تغییرات و فشار زیاد روی پیشرانه، برابوس سه سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر این خودرو را ضمانت می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.