بحران تغییرات اقلیم به روایت تصویر

بحران تغییرات اقلیم به روایت تصویر

ذوب شدن یخ‌ها در قطب، آتش‌سوزی جنگل‌ها، امواج گرما، سیل: این تصاویر مرتبط با جهانی است که رو به گرم شدن می‌رود و نیاز است که با یافتن راه‌حل‌هایی از این اتفاق جلوگیری شود.

همزمان با کنفرانس جهانی تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد «COP26»، آب‌وهوای نامتعادلی که شاهد آن هستیم، به ما یادآوری می‌کند که باید بیشتر نگران گرمایش زمین باشیم. با وجود تمام نگرانی‌ها، شیوع ویروس کرونا نشان داد که با همکاری یکدیگر می‌توان تغییرات چشمگیری در جهان ایجاد کرد.

گاهی اوقات تنها چیزی که لازم است، یک عکس است تا جرقه‌ای باشد برای انجام عملی بزرگ. در این مواقع، مجموعه‌ای از عکس‌ها به ما نشان می‌دهد که وخامت اوضاع چقدر است. مهم‌تر از آن، این عکس‌ها هستند که ایده‌هایی را در سر می‌پرورانند. به‌طور خلاصه، تصاویر می‌توانند جهان را تغییر دهند.

برخی از این تصاویر میزان حاد بودن شرایط را به وضوح نشان می‌دهند. به عنوان مثال، تصویر یک مرجان در حال مرگ در دیواره بزرگ مرجانی، در کنار تصویر قدیمی‌تر نشان می‌دهد که مرجان چقدر می‌تواند زیبا و پرجنب‌وجوش باشد. برخی از تصاویر الهام‌بخش توانایی این را دارند که نه تنها انسان‌ها را به اندیشیدن در مورد مسئله وادار کنند، بلکه سبب ایجاد تغییراتی مثبت نیز می‌شوند.

با این‌ همه، امیدی نیز وجود دارد. طبیعت انعطاف‌پذیر است و با توجه به فرصت‌هایی که پیش می‌آید، این امکان را خواهیم داشت که شرایط آن را بهبود ببخشیم.

باهم نگاهی به مجموعه تصاویر اثرات گرمایش زمین بندازیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.