بحث فرانسه و ژاپن بر سر آینده اتحاد رنو-نیسان

بحث فرانسه و ژاپن بر سر آینده اتحاد رنو-نیسان

کشورهای فرانسه و ژاپن درباره‌ی آینده‌ی اتحاد رنو-نیسان اقدام به تبادل‌نظر و گفت‌وگو خواهند کرد. این اقدام پس از بازداشت کارلوس گوسن و تغییرات مدیریتی این شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

اتوموتیونیوز گزارش داده امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن در خلال برگزاری نشست G20 در آرژانتین در این رابطه گفت‌وگو خواهند کرد. دولت فرانسه ۱۵ درصد سهام رنو را در اختیار دارد درحالی‌که رنو هم ۴۳ درصد سهام نیسان را در تملک خود داشته و نیسان هم ۱۵ درصد از سهام غیرتاثیرگذار رنو را از آنِ خود کرده است.

دولت فرانسه اعلام کرده خواهان حفظ ساختار فعلی اتحاد رنو-نیسان است. وزیر اقتصاد فرانسه در مصاحبه با تلویزیون فرانسه ادعا کرده او و وزیر صنعت ژاپن با حفظ ساختار فعلی این اتحاد موافق بوده‌اند. البته وزیر صنعت ژاپن این گفته‌ها را رد کرده و یادداشت اعتراض‌آمیزی به همتای فرانسوی خود فرستاده است.

پس از بازداشت گوسن، نیسان ادعا کرد رنو بیش از حد به او میدان داده است. ماکرون در سال ۲۰۱۵ به دولت فرانسه دستور افزایش سهم خود در رنو به ۱۵ درصد را دارد و همین موضوع نگرانی‌های نیسان درباره‌ی احتمال تأثیر زیاد فرانسه روی اقتصاد ژاپن را در پی داشت.

مقامات ژاپنی اعلام کرده‌اند مدت‌زمان بازداشت گوسن افزایش یافته است. به منظور ادامه‌ی بازداشت گوسن، مقامات قضایی ژاپن باید اتهامات علیه او را اثبات کرده و یا اینکه او را به خاطر اتهامات جدید همچنان در بازداشت نگه دارند.

کارلوس گوسن در نوزدهم نوامبر و به خاطر گزارش نادرست درآمد خود بازداشت شد. او به سرعت از سمت‌های ریاست نیسان و میتسوبیشی کنار گذاشته شد اما رنو فعلاً او را به عنوان مدیر اجرایی و رئیس خود حفظ کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.