با پول ب‌ام‌و M240i جدید چه خودروهای اسپرتی می‌توان خرید؟

با پول ب‌ام‌و M240i جدید چه خودروهای اسپرتی می‌توان خرید؟

نسل جدید ب‌ام‌و سری ۲ همچنان ویژگی‌های محبوب خود را حفظ کرده است. برخلاف سری ۲ گرن کوپه یا کراس‌اوور X2 که محرک جلو هستند، سری ۲ همچنان به ریشه‌های سنتی محرک عقب خود وفادار مانده است. این خودرو همچنان یک کوپهٔ سنتی با استایل سه جعبه‌ای است و کسانی که از جلوپنجره‌های بزرگ ب‌ام‌و متنفر هستند را هم خوشحال خواهد کرد. تا سال آینده که نسل جدید M2 معرفی شود، M240i XDrive قوی‌ترین نسخهٔ سری ۲ محسوب می‌شود.

این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۲ اسب بخار قدرت مجهز است، ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۸,۵۵۰ دلار قیمت دارد. طبق استانداردهای ب‌ام‌و، این قیمت برای چنین پرفورمنسی بسیار مناسب به نظر می‌رسد اما با استانداردهای دیگران چطور؟ در ادامه با معرفی پنج خودروی اسپرت هم‌قیمت با M240i XDrive قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم. از این پنج خودرو، دو مدل چیزی دارند که M240i ندارد که آن گیربکس دستی است.

هوندا سیویک تایپ R

قیمت: ۳۷,۸۹۵ دلار

معرفی نسل جدید هوندا سیویک همهٔ ما را به این فکر فروبرد که باید از نسل بعدی تایپ R چه انتظاری داشته باشیم؛ اما برای دیدن این خودرو باید بیش از یک سال صبر کنیم و بنابراین فعلاً باید به نسل کنونی سیویک تایپ R قانع باشیم. قیمت پایهٔ این هاچ‌بک داغ ژاپنی از ۳۷,۸۹۵ دلار آغاز می‌شود و با ۴۳,۹۹۵ دلار می‌توان نسخهٔ تولید محدود سبک‌وزن و زردرنگ آن‌را خرید که هنوز هم از M240i ارزان‌تر است. علاوه بر این، فولکس‌واگن گلف R جدید با ۳۲۰ اسب بخار قدرت نیز به‌زودی با قیمت ۴۴,۶۴۰ دلار به نمایندگی‌های فروش ایالات‌متحده خواهد رسید.

دوج چلنجر R/T اسکات پک وایدبادی

قیمت: ۴۷,۶۴۰ دلار

ب‌ام‌و M240i بر اساس پلتفرمی محرک عقب ساخته شده اما در ابتدا صرفاً به‌صورت چهارچرخ محرک XDrive عرضه خواهد شد که می‌تواند لذت دریفت کشیدن را بشدت محدود کند. این مشکل با پرداخت همین پول برای خرید یکی از ماسل کارهای آمریکایی حل می‌شود. با قیمت M240i می‌توان سراغ دوج چلنجر R/T اسکات پک وایدبادی رفت و از یک موتور ۶.۴ لیتری V8 همی ۴۸۵ اسب بخاری به همراه گیربکس دستی لذت برد.

تویوتا GR سوپرا ۳.۰

قیمت: ۵۱,۰۹۰ دلار

کسانی که پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی ب‌ام‌و را در خودرویی می‌خواهند که شبیه یک سدان دودر نباشد، می‌توانند سراغ Z4 M40i بروند اما قیمت این مدل از ۶۳,۷۰۰ دلار آغاز می‌شود؛ بنابراین گزینهٔ بعدی می‌تواند تویوتا سوپرا باشد. سوپرا ۳.۰ همان پیشرانهٔ ۳۸۲ اسب بخاری M250i را به‌صورت محرک عقب و با دیفرانسیل فعال ارائه می‌کند که می‌تواند رانندگی لذت‌بخشی را فراهم کند. بله البته این کوپهٔ تویوتا با قیمت ۵۱,۰۹۰ دلار از M250i گران‌تر است اما نسخهٔ چهار سیلندر ۲ لیتری ۲۵۵ اسب بخاری آن‌هم با قیمت ۴۳,۰۹۰ دلار وجود دارد.

ب‌ام‌و M2 کارکرده مدل ۲۰۱۸

قیمت: حدود ۴۷ هزار دلار

در بخش خودروهای کارکرده می‌توان به‌راحتی یک ب‌ام‌و M2 مدل ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ کم کارکرد را با قیمتی در حدود ۴۵ تا ۴۷ هزار دلار پیدا کرد. برای یادآوری، هم‌اکنون قیمت یک M2 کامپتیشن نو با پیشرانهٔ برگرفته از M4 از ۵۸,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود که حدود ۱۰ هزار دلار از M240i جدید گران‌تر است. البته M2 معمولی با ۳۶۵ اسب بخار قدرت، ۱۷ اسب بخار از M240i ضعیف‌تر است و در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر هم حریف آن نمی‌شود اما در عوض، M2 با گیربکس‌های دستی و دوکلاچه قابل خریداری است درحالی‌که M240i فقط با گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شود.

فورد موستانگ مک‌ایی GT

قیمت: ۵۹,۹۰۰ دلار

و در آخر، هیچ مقایسه‌ای بدون نگاهی به رقبای الکتریکی کامل نخواهد بود. روی کاغذ، فورد موستانگ مک‌ایی GT با قیمت ۵۹,۹۰۰ دلار در مقایسه با M240i گران به نظر می‌رسد اما کراس‌اوور الکتریکی فورد با ۴۸۰ اسب بخار قدرت، بسیار قوی‌تر از کوپهٔ ب‌ام‌و بوده و در کمتر از ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین وقتی ۷۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی فدرال را هم در نظر بگیریم، قیمت موستانگ الکتریکی به ۵۲,۴۰۰ دلار کاهش پیدا می‌کند. هنوز خیلی گران است؟ تسلا مدل ۳ دوربرد با شتاب ۴.۲ ثانیه و برد ۵۷۰ کیلومتر با قیمت ۴۸,۹۹۰ دلار هم در بازار قابل خریداری است.

خب با توجه به خودروهایی که در بالا معرفی شدند، اگر قصد خرید یک خودروی اسپرت با قیمتی در حدود ۵۰ هزار دلار را داشتید، سراغ کدام‌یک می‌رفتید؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.