با خرید سهم ۵ درصدی، بایک دومین سهامدار بزرگ چینی دایملر شد

با خرید سهم ۵ درصدی، بایک دومین سهامدار بزرگ چینی دایملر شد

گروه بیجینگ اتوموتیو که به اختصار بایک نامیده می‌شود همکاری‌های گسترده‌ای با دایملر در چین داشته و اخیراً سهام بزرگی از این خودروساز آلمانی را خریده است.

همان‌گونه که ابتدای سال جاری نیز گفته شده بود، بایک تقریباً ۵ درصد از سهام شرکت دایملر AG را از طریق شرکت جهانی سرمایه‌گذاری که یک زیربرند ۱۰۰ درصدی می‌باشد خریداری نموده است. اگرچه فعلاً جزئیات این قرارداد و معامله اعلام نشده اما کمپانی مادر مرسدس بنز اعلام کرده از همکاری با یک سرمایه‌گذار جدید استقبال می‌کند.

اولا کالنیوس رئیس هیئت‌مدیره‌ی دایملر و مدیرعامل مرسدس بنز اظهار داشته است:

ما از اینکه بایک به عنوان یک شریک قدیمی می‌تواند سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در دایملر داشته باشد بسیار خوشحالیم. این امر همکاری موفقیت‌آمیز ما را تقویت کرده و نشانه‌ای از اطمینان به استراتژی و پتانسیل آتی کمپانی ما می‌باشد.

او ادامه داده است:

بازار چین نه تنها از نظر فروش بلکه از توسعه و تولید محصولات نیز همچنان ستون اصلی موفقیت ما به حساب می‌آید.

اما بایک هم می‌گوید این حرکت نشان دهنده‌ی عمیق‌تر شدن همکاری‌ها با شریک آلمانی می‌باشد. مدیرعامل این خودروساز چینی خاطرنشان ساخته است:

این اقدام همکاری و پشتیبانی ما از مدیریت و استراتژی دایملر را تقویت می‌کند.

دایملر و بایک از سال ۲۰۰۳ تاکنون در چین شراکت جوینت ونچری دارند. این دو شرکت از آن زمان تاکنون در تولید، تحقیق، توسعه و فروش خودروهای سواری، ون‌ها و پیکاپ ها همکاری دارند.

دایملر در سال ۲۰۱۳ میزان ۹.۵۵ درصد از سهام شرکت بایک موتور که زیربرند بایک می‌باشد را خریداری کرد. این شرکت آلمانی همچنین در سال ۲۰۱۸ نیز ۳.۰۱ درصد از سهام شرکت تکنولوژی انرژی جدید بلوپارک که سازنده‌ی خودروهای الکتریکی در چین است را خرید.

با خرید ۵ درصد از سهام دایملر بایک به دومین سهامدار چینی بزرگ در این شرکت تبدیل شده است. مدیرعامل گروه جیلی در سال ۲۰۱۹ توانست ۹.۶۹ درصد از سهام دایملر را از طریق کمپانی سرمایه‌گذاری Tenaciou3 خریداری نماید.

هنوز مشخص نیست که آیا حرکت جدید بایک با قدم بعدی دایملر در تصاحب اکثریت سهام شرکت جوینت ونچری بیجینگ بنز اتوموتیو پاسخ داده خواهد شد یا خیر.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.