بایدو: تکنولوژی خودران جیدو اتو یک نسل کامل جلوتر از تسلا خواهد بود!

بایدو: تکنولوژی خودران جیدو اتو یک نسل کامل جلوتر از تسلا خواهد بود!

رابین لی مدیر اجرایی بایدو اعلام کرد شرکت جیدو اتو (شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی بایدو) در بحث تکنولوژی‌های خودران یک نسل کامل جلوتر از تسلا خواهد بود. لی اظهار داشت:

درک ما از خودروهای هوشمند این است که الکتریکی بودن خودروها مرحله نیمه‌نهایی و هوشمند بودن مرحله نهایی است

به گزارش اتوبلاگ، جو ژیا یی پینگ، مدیر اجرایی جیدو اتو با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت این شرکت به دنبال تولید و عرضه ۸۰۰ هزار دستگاه خودروی “ربات” در سال ۲۰۲۸ خواهد بود. جیدو همچنین می‌خواهد دومین محصول تولید انبوه خود را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند. این شرکت اولین خودروی مفهومی ربات خود را معرفی کرده که فاقد دستگیره درب بوده و می‌تواند به‌صورت کامل از طریق تشخیص صوتی کنترل شود. جیدو می‌خواهد این خودرو را در سال ۲۰۲۳ به‌صورت انبوه روانه بازار نماید.

جدای از تجهیز خودرو به تکنولوژی خودران بایدو، محصولات ربات جیدو از ۲ لیدار و ۱۲ دوربین استفاده خواهند کرد. لیدارها سیستم‌های تشخیص مشابه رادارها هستند که بجای موج‌های رادیویی از نور لیزر استفاده می‌کنند. تسلا از حسگرهای لیدار در محصولات خود استفاده نمی‌کند. برنامه‌های تولید محصولات الکتریکی و خودران بایدو در حالی اعلام می‌شوند که کمپانی‌های تکنولوژی بزرگ در سراسر دنیا پس از تماشای موفقیت تسلا در عرضه محصولات الکتریکی به دنبال حضور در این رقابت افتاده‌اند. شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند شیائومی و شرکت دیدی جزو غول‌های چینی هستند که چنین راهی را دنبال می‌کنند.

نظر شما درباره بلندپروازی‌های چینی‌ها چیست؟ آیا واقعاً بایدو و زیرشاخه آن جیدو خواهند توانست در زمینه تولید خودروهای الکتریکی و خودران از تسلا و سایر خودروسازان مطرح جهانی سبقت بگیرند؟ همین حالا هم جنجال زیادی بر سر تکنولوژی خودران خودروسازان گوناگون به ویژه تسلا وجود دارد و با کوچکترین تصادف یا اشتباهی که در خودروهای مجهز به این تکنولوژی رخ می دهد سیل انتقادات به سمت سازندگان روانه می شود. آیا بایدو خواهد توانست نقاط ضعف فعلی را رفع کند؟ نظر شما چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.