بازگشت رنو به سوددهی پس از ۲ سال ضرر مالی

بازگشت رنو به سوددهی پس از ۲ سال ضرر مالی

گروه رنو اعلام کرد در سال ۲۰۲۱ به سوددهی بازگشته است و به این ترتیب توانسته است دو سال ضرر انباشته ناشی از همه‌گیری کرونا و کمبود نیمه‌رساناها را جبران کند. این خودروساز می‌گوید سود خالص ۸۸۸ میلیون یورویی (۱ میلیارد دلار) را در سال پیش کسب و بالاتر از انتظارات کارشناسان عمل کرده است. این عملکرد در حالی رقم می‌خورد که فرانسوی‌ها استراتژی جامعی را به منظور کاهش هزینه‌های ثابت و تمرکز دوباره روی سودده ترین خودروها و بازارها اعلام کردند. لوکا دِ مئو مدیرعامل رنو با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

گروه رنو در سال ۲۰۲۱ به‌طور گسترده‌ای فراتر از اهداف مالی خود عمل کرد و این در حالی بود که تأثیرات شدید کمبود نیمه‌رساناها و افزایش قیمت مواد خام را شاهد بودیم

دِ مئو اظهار داشت این عملکرد به مدد استراتژی ترجیح دادن ارزش بر حجم تولید و نظم مالی رقم خورده است. سود خالص رنو در حالی رقم می‌خورد که فرانسوی‌ها یک سال قبل از آن ضرر سنگین ۸.۱ میلیارد یورویی را ثبت کرده بودند. این گروه خودروسازی همچنین در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۴۱ میلیون یورو را از دست داد که اولین بار در طول ۱۰ گذشته رقم خورده بود. حاشیه سود عملیاتی ۳.۶ درصدی نیز بالاتر از انتظارات خود رنو بوده است. این شرکت در ابتدا حاشیه سود ۲.۸ درصدی به دست آمده در نیمه اول سال قبل را به عنوان هدف پایانی خود انتخاب کرده بود. این در حالی است که حاشیه سود عملیاتی رنو در سال ۲۰۲۰ برابر با منفی ۰.۸ درصد گزارش شده است. مدیر مالی ارشد رنو نیز در خلال ارائه نتایج مالی شرکت اظهار داشت پس از ۶ سال حضور در سمت خود استعفا خواهد داد تا روی سرویس‌های حمل‌ونقل رنو تمرکز کند.

او همچنین گفت همچنان به همکاری نزدیک با دِ مئو ادامه خواهد داد. رنو که تحت تأثیر افت فروش، حاشیه سود و حاشیه‌های شریک خود یعنی نیسان قرار گرفته بود پیش‌بینی جریان سرمایه مثبت برای سال ۲۰۲۱ را داشت. این شرکت توانسته است جریان سرمایه مثبت ۱.۶ میلیارد یورویی را ثبت کند و یک سال زودتر از زمان پیش‌بینی شده به اهداف برنامه کاهش هزینه‌های خود برسد. این خودروساز برای سال ۲۰۲۲ هدف‌گذاری حاشیه سود عملیاتی ۴ درصدی و جریان سرمایه آزاد حداقل ۱ میلیارد یورویی را اعلام کرده است. دِ مئو گفته است کمبود نیمه‌رساناها باعث کاهش تولید حدود ۳۰۰ هزار دستگاهی خواهد شد که بخش اعظم آن در نیمه اول سال رقم خواهد خورد. رنو گفته است در سال ۲۰۲۲ حدود ۱ میلیارد یوروی دیگر از وام ۵ میلیارد یورویی سال ۲۰۲۰ را تسویه خواهد کرد. این وام قرار است تا پایان سال ۲۰۳۰ به‌صورت کامل تسویه شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.