بازگشت تسلا به سوددهی با رشد تقاضای مدل ۳

بازگشت تسلا به سوددهی با رشد تقاضای مدل ۳

تسلا سومین سه‌ماهه‌ی سوددهی تاریخ خود را به لطف تقاضای بالای مدل ۳ ثبت کرد.

این خودروساز آمریکایی اعلام کرده در سه‌ماهه سوم سال جاری درآمد ۶.۸ میلیارد دلاری داشته و سود ۳۱۱ میلیون دلاری را نصیب خود کرده است. این میزان سود نه تنها رکورد جدیدی را در تاریخ تسلا به ثبت رسانده بلکه اولین سه‌ماهه‌ی دو سال اخیر است که تسلا را به سود می‌رساند. این برند همچنین در مدت یاد شده وام‌های ۵۲ میلیون دلاری به سایر شرکت‌ها داده است.

مدیر اجرایی و مدیر مالی ارشد تسلا در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران اعلام کرده سه‌ماهه سوم موفقیت‌آمیز یک‌لحظه‌ی بسیار مهم برای تسلا است.

دیپاک آهوکا گفته است:

سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸ یک دوره تاریخی برای تسلا است. مدل ۳ خریداران محصولات لوکس و غیر لوکس را به خود جذب کرده و واقعاً به یک محصول عامه‌پسند تبدیل شده است.

دلیل اصلی بهبود موقعیت مالی تسلا افزایش تولید چشمگیر مدل ۳ است. در سه‌ماهه سوم امسال در کل ۵۶۰۶۵ دستگاه مدل ۳ به مشتریان در آمریکای شمالی تحویل داده شده است. تسلا همچنین می‌گوید به خاطر کاهش هزینه‌ی مواد خام و محدود کردن تعداد ساعات موردنیاز برای ساخت این خودرو حاشیه سود خودش را افزایش داده است. تسلا مدل ۳ هم‌اکنون سریع‌تر از مدل S یا X ساخته می‌شود.

به لطف این بهبودها، تسلا می‌گوید آماده‌ی دریافت سفارش‌ها برای مدل ۳ در اروپا و چین پیش از پایان سال جاری خواهد بود.

البته علیرغم این موفقیت، همه‌چیز خوب و عالی به نظر نمی‌رسد. تسلا هم‌اکنون بدهی بیش از ۱۰ میلیارد دلاری داشته و هنوز هم در حال توسعه‌ی خودروهای مدل Y، کامیون و رودستر جدید می‌باشد. همچنین تسلا باید تأسیسات جدیدی در اروپا و چین بسازد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.