بازگشت بی ام و به لمانز در سال ۲۰۲۳

بازگشت ب‌ام‌و به لمانز در سال ۲۰۲۳

باواریایی ها به شرکت‌های آکورا، آئودی، فراری، پژو، پورشه و تویوتا ملحق خواهند شد…

ب‌ام‌و اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ به مسابقات ۲۴ ساعته لمانز و کلاس جدید LMDh پروتوتایپ بازخواهد گشت.

این شرکت در سال ۱۹۹۹ با خودروی V12 LMR پیروز رقابت‌های لمانز شد و هم‌اکنون نیز به دنبال تکرار موفقیت‌های پیشین است. مارکوس فلش رئیس بخش M ب‌ام‌و با انتشار پستی در اینستاگرام این خبر را تائید کرده است. در این پست تصویری از خودروی یاد شده با کپشن “ما بازمی‌گردیم، دیتونا ۲۰۲۳” منتشر شده است.

البته فعلاً جزئیات بیشتری از برنامه‌های این خودروساز برای حضور در لمانز منتشر نشده است. بر پایه آنچه فلش گفته، اولین مسابقه ب‌ام‌و دیتونا در سال ۲۰۲۳ خواهد بود و بنابراین این شرکت خودرویی برای کلاس جدید LMDh می‌سازد که قبلاً بر پایه کلاس LMP2 شناخته می‌شد. بر مبنای قوانین این کلاس خودروسازان باید از چهار کنترل شاسی موجود یکی را انتخاب کرده و از سیستم هیبریدی در اکسل عقب استفاده کنند. البته شرکت‌ها می‌توانند از طراحی بدنه خاص خود و قوای محرکه دیفرانسیل عقب استفاده نمایند. حداکثر قدرت خودروهای این کلاس نیز ۶۷۰ اسب بخار اعلام شده است.

پورشه، آئودی و آکورا حضور خود در این کلاس جدید را اعلام کرده‌اند. خودروهای این کلاس واجد شرایط حضور در مسابقات قهرمانی ایمسا آمریکا شامل ۲۴ ساعته دیتونا و قهرمانی استقامت جهان هستند. مسابقات قهرمانی جهان شامل لمانز نیز بوده و یکی دیگر از کلاس‌های آن کلاس هایپرکارها است که تویوتا، پژو و فراری در آن حضور خواهند داشت.

ب‌ام‌و اشاره‌ای به حضور هم‌زمان در ایمسا یا قهرمانی استقامت جهان نکرده است. این خودروساز پس از خروج از فرمول E در آخر فصل جاری مسابقات به دنبال حضور در سایر بخش‌های موتور اسپورت خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.