بازنگری در برنامه S کیا، تولید ۷ خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۶

بازنگری در برنامه S کیا، تولید ۷ خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۶

کیا در حال به‌روزرسانی برنامه S خود بوده و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۶ تعداد ۷ خودروی تمام الکتریکی را عرضه کند. همچنین این خودروساز کره‌ای تخمین زده تا سال ۲۰۳۰ حداکثر ۴۰ درصد فروشش را خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی تشکیل خواهند داد.

این میزان فروش یعنی حدود ۱.۶ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی شده در سال و کیا می‌گوید از این تعداد ۸۸۰ هزار دستگاه خودرو دارای قوای محرکه تمام الکتریکی خواهند بود. به نظر می‌رسد این بازنگری در استراتژی کیا پاسخی به بیانیه‌های مشابه برندهایی همچون جنرال موتورز، نیسان و… می‌باشد.

کیا علاوه بر ۷ خودروی الکتریکی جدید اقدام به تولید ۴ محصول هیبریدی با پلتفرم‌های کنونی مدل‌های درون‌سوز خواهد کرد. مدل‌های الکتریکی هم از معماری جدید E-GMP سود خواهند برد. این برند می‌گوید پلتفرم یاد شده با به‌روزرسانی از راه دور هماهنگ خواهد بود و برد ۵۰۰ کیلومتری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۳.۵ ثانیه‌ای و… خواهد داشت.

همانند دیگر بازیگران صنعت خودرو کیا علاقه خود به تجارت حمل‌ونقل را نشان داده و به همین خاطر از اولین خودروی مخصوص این بخش بازار در سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهد کرد. همچنین خودروهای الکتریکی طراحی شده برای استفاده از شاتل‌ها، سرویس‌های تحویل و… نیز تولید خواهند شد. در نهایت این برند کره‌ای اقدام به توسعه پلتفرم الکتریکی مخصوص این‌گونه خودروها خواهد کرد.

کیا همچنین می‌گوید به دنبال حضور در بخش سرویس‌های اشتراک خودرویی بوده و سرویس مدنظرش ترکیبی با سرویس‌های آبونمانی خواهد بود.

کره‌ای‌ها علاوه بر موارد یاد شده اعلام کرده‌اند به دنبال افزایش درآمد و سود در سال ۲۰۲۱ هستند. همه این تغییرات اندکی پس از افزایش قابل‌توجه ارزش سهام کیا به خاطر شایعات مذاکره با اپل و دست‌یابی به توافق تولید خودروی این غول تکنولوژی اعلام شده‌اند. البته زمانی که اعلام شد مذاکرات به در بسته خورده شاهد افت وحشتناک ۵.۵ میلیارد دلاری ارزش بازاری کیا بودیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.