بازنشستگی پروتوتایپ بوگاتی شیرون ۴-۰۰۵ پس از هشت سال!

بازنشستگی پروتوتایپ بوگاتی شیرون ۴-۰۰۵ پس از هشت سال!

هر نمونه از بوگاتی شیرون داستان خاص خود را دارد؛ اما شاید هیچ‌کدام از آن‌ها عمری طولانی و سخت به اندازه پروتوتایپ ۴-۰۰۵ نداشته باشند.

یکی از هشت نمونه اولین شیرون که توسط بوگاتی توسعه داده شده‌اند در سال ۲۰۱۳ مونتاژ شده و از آن زمان تاکنون تمامی نرم‌افزارهای این هایپرکار در این پروتوتایپ تست شده‌اند. این نرم‌افزارها شامل ۳۰ واحد کنترل خودرو هستند که در تست‌های ویژه‌ای شرکت کرده و مهندسان شرکت کیفیت هر تغییر و اصلاح را به دقت بررسی کرده‌اند.

در کل ۱۳ مهندس، دانشمند و فیزیکدان با این پروتوتایپ کار کرده‌اند. عدد ۴ در این پروتوتایپ مخفف همین کلمه و عدد ۵ نیز به معنی پنجمین پروتوتایپ شیرون می‌باشد. هر فرد با قطعه خاصی در خودرو سر و کار داشته که این شامل سیستم ناوبری جدید، تماس کنفرانس، اینترفیس HMI و… بوده اما همه آن‌ها با سیستم کلی نیز آشنا بوده‌اند.

رودیگر واردا که حدود دو دهه است مشغول توسعه خودروهای بوگاتی می‌باشد گفته است:

در مورد ۴-۰۰۵ ما تمامی تست‌ها را در جاده و به مدت چند هفته انجام می‌دادیم و این شما را پیش هم جمع می‌کرد. این پروتوتایپ کار ما را شکل داد و خروجی نهایی نیز شکل‌گیری شیرون بود. توسعه ترکیبی از یک خودروی سطح بالا و راحت چالش بزرگی بوده است.

پیش از عرضه شیرون در سال ۲۰۱۶، این پروتوتایپ با پوشش مخصوصی پوشانده شد تا از نظرها پنهان بماند. تیم توسعه دهنده با این خودرو به سراسر جهان سفر کرد زیرا فاز تست خودرو شامل حضور در گرمای بالای آفریقای جنوبی، دریفت های برفی در اسکاندیناوی و سرعت‌های بالا در ناردو بوده است. این پروتوتایپ همچنین اولین شیرونی بوده که در آمریکا رانده شده و حتی با یوروفایتر تایفون نیز ملاقات کرده است.

نوربرت اوفمن که یکی از مدیران بوگاتی است می‌افزاید:

ما هر بار بین ۴ تا ۱۰ ساعت این خودرو را می‌راندیم و در زمان‌های عصرگاهی حس خوبی با خودرو داشتیم.

هم‌اکنون با گذشت هشت سال و طی بیش از ۷۴ هزار کیلومتر با این پروتوتایپ، ۴-۰۰۵ آماده لذت بردن از دوران بازنشستگی خود می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.