بازسازی جالب تویوتا FJ40 لندکروزر، بزرگ‌مرد کوچک

بازسازی جالب تویوتا FJ40 لندکروزر، بزرگ‌مرد کوچک

این خودرو شاید یکی از جذاب‌ترین نسخه‌های بهینه‌شده و بازسازی‌شده تویوتا FJ40 لندکروزر محسوب می‌شود که تاکنون تولید شده است که متاسفانه چندان هم ارزان نیست. این نمونه زیبا یک دستگاه لندکروزر ۱۹۸۳ است که با دقت بسیار بالایی توسط مجموعه «خودروهای کلاسیک لیتون» بهینه شده است.

نخستین نکته‌ای که در این خودرو چشم را به خود جلب می‌کند، رنگ سبز لجنی آن موسوم‌به «سبز مات میلیتیا» که با سقف بازشونده و پارچه‌ا‌ی نارنجی روشن در تضاد جالبی قرار داشته و سر هر بیننده‌ای به سوی خود می‌چرخاند. جلوپنجره، چراغ‌های راهنما، سپرهای جدید، آینه‌های بغل، چراغ‌های جلو و عقب LED، چراغ‌های کمکی LED آفرود، جک بالابر های-لیفت و بکسل ۴ تنی این دستگاه نیز توسط خودروهای کلاسیک لیتون به‌روزرسانی شده است.

این مجموعه، خودروی یادشده را از کلمبیا تهیه کرده است و به بهینه‌سازی دیسک‌های ABS، فنرهای برگی و میراگرهای و ضربه‌گیرهای اسپرت «نیتروشارژر» پرداخته است. ارتفاع خودرو نیز نسبت‌به نسخه اورجینال کلاسیک ۲.۵ اینچ بالاتر رفته است. خودروهای کلاسیک لیتون به‌جای استفاده از موتوری جدیدتر در این لندکروزر به بازسازی همان موتور ۴.۲ لیتری ۶ سیلندر خط پرداخته است که ازطریق یک جعبه‌دنده دستی ۵ سرعتی به چهارچرخ منتقل می‌شود.

بخش‌های فلزی کابین fj40 نیز مانند فضای بیرونی آن به رنگ سبز مات میلیتیا مزین شده است، صندلی‌ها، جایگاه ترمز اضطراری، پنل‌های در و… نیز با چرم نارنجی پوشش داده شده‌اند. از ویژگی‌های قابل‌توجه این خودرو می‌توان به سییستم تهویه‌مطبوع، بخش صفحه نیمه دیجیتال نیمه آنالوگ نمایش سرعت و دورموتور و دوربین دید اشاره کرد.

براساس قیمت‌گذاری فروشنده در سایت «eBay»، این خودرو از زمان بازسازی، تنها ۳۴۶ کیلومتر کارکرد داشته و در یک مرکز با سیستم کنترل تهویه نگه داشته شده است. فروشنده برای فروش آن قیمت بالای ۱۳۵ هزار دلار را پیشنهاد داده است که کمی بالا به‌نظر می‌رسد چراکه با این قیمت می‌توان به‌راحتی یک خودروی اسپرت درجه یک از برندهای مشهور اروپایی تهیه کرد. آیا شما حاضر به پرداخت چنین قیمتی و خرید این خودرو خواهید بود؟! آیا این تویوتای بازسازی شده از شاسی‌بلندهای لوکس که از آن ارزان‌تر هستند ارزشمندتر است؟!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.