بازتولید پژو ۲۰۵GTI با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و تکنولوژی‌های مدرن

بازتولید پژو ۲۰۵GTI با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و تکنولوژی‌های مدرن

پژو ۲۰۵GTI کلاسیک جدیدترین خودرویی است که فرایند بازتولید خود و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن‌تر را پشت سر می‌گذارد. شرکت مهندسی تولمان بریتانیا این هاچبک داغ فرانسوی را ارتقا داده و در بحث قوای محرکه شاهد بهبودهای محسوسی هستیم. خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید اولین خودرویی است که به مشتری تحویل داده می‌شود.

هدف تولمان در این پروژه تولید خودرویی بوده که احساس خوب ۲۰۵GTI تیون شده متعلق به دوران خود را به مالک منتقل کند. این شرکت از همان پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۹ لیتری نسخه اصلی استفاده کرده اما تغییرات در آن اعمال نموده که از جمله آن‌ها می‌توان به میل بادامک‌های جدید، سرسیلندر متفاوت، ECU موتک و اگزوز ارتقا یافته اشاره کرد. نتیجه این بهبودها کسب قدرت ۲۰۰ اسب بخار بوده و ۲۰۵GTI برای رسیدن از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۶.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

این کمپانی همچنین گیربکس ۵ سرعته دستی پژو را نیز از نو بازسازی کرده است. تولمان می‌گوید نتیجه این تغییرات تعویض دنده‌های بهتر و سریع‌تر خواهد بود. خریداران همچنین می‌توانند با پرداخت مبلغی اضافه‌تر دیفرانسیل جدید با تکنولوژی هدایت گشتاوری را سفارش دهند که باعث بهبود کشش خواهد شد. شرکت تولمان دامپرهای بیلشتین را برای استفاده در هاچبک پژو اصلاح کرده است. این شرکت همچنین بازوهای پایینی قابل تنظیم و آنتی رول بار عقب سفارشی را روی ۲۰۵GTI ارائه می‌کند. ترمزهای سفارشی AP ریسینگ نیز قدرت توقف هاچبک تیز پژو را تأمین خواهند کرد.

از نظر طراحی ظاهری می‌توان گفت پژو ۲۰۵GTI تغییر زیادی نداشته و به نمونه استوک وفادار مانده است. البته چراغ‌های جلوی LED جزو شاخص‌ترین بهبودهای بیرونی خودرو خواهند بود. در داخل کابین ویژگی‌های مدرنی همچون بلوتوث، پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر لمسی آپشنال نیز وجود دارند. تولمان برای آماده‌سازی خودروها اقدام به جداسازی تمامی پانل‌های نسخه استوک کرده و آن‌ها را با مواد ضد خوردگی و پوشش سرامیکی می‌پوشاند. تولید هر نمونه از این خودروهای بازسازی شده حدود ۷۰۰ ساعت زمان می‌برد. شایان‌ ذکر است پژو ۲۰۵GTI در سال ۱۹۸۴ و با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری که قدرت ۱۰۴ اسب بخار داشت عرضه شد. در سال ۱۹۸۶ نسخه مجهز به پیشرانه ۱.۹ لیتری با خروجی ۱۲۸ اسب بخار تولید شد. این مدل علاوه بر پیشرانه قوی‌تر دارای ترمزهای دیسکی در جلو و عقب بود. قیمت هاچبک ساخت تولمان از ۶۴۹۵۲ دلار شروع می‌شود. تولمان اظهار داشته به دنبال بازتولید هاچبک های داغ و جذاب دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.