باخت حقوقی دوباره دایملر، این بار در برابر شارپ ژاپن!

باخت حقوقی دوباره دایملر، این بار در برابر شارپ ژاپن!

مرسدس بنز به تازگی نسل جدید S کلاس را معرفی کرده و اگرچه موارد گفتنی زیادی درباره این سدان برجسته وجود دارد اما یکی از بحث‌ها درباره صفحات نمایش بزرگ داخل کابین این خودرو است. البته که صفحات نمایش بیشتر با تکنولوژی‌های بیشتر همراه شده است.

البته مشکلی وجود دارد و آن اینکه دایملر جنگ حقوقی درباره تکنولوژی موبایل را در کشور خود یعنی آلمان باخته است؛ و این تنها باخت حقوقی دایملر در هفته‌های اخیر نیست بلکه در هفته‌های پیشین نیز جدال این شرکت با نوکیا خبرساز شده بود.

درحالی‌که خطر توقف فروش دایملر به خاطر نقض حقوق تجاری نوکیا وجود دارد ژرمن‌ها با خطر دیگری مواجه شده‌اند و این بار کمپانی شارپ ژاپن در برابر دایملر قد علم کرده است.

اتوموتیونیوز می‌گوید جنگ حقوقی دایملر با شارپ نیز مشابه نوکیاست. دایملر از تکنولوژی موبایل در خودروهای خود استفاده کرده و این در حالی بوده که مجوز و لیسانسی را از طرف مالکان آن‌ها دریافت نکرده است. دریایی از مالکان پتنتهای گوناگون به ویژه کمپانی‌های تکنولوژی وجود دارند که هم‌اکنون در حال جنگ با خودروسازان برای به دست آوردن حقوق خود هستند. فعلاً نوکیا و شارپ توانسته‌اند در برابر این غول خودروسازی به پیروزی برسند.

همانند داستانی که برای نوکیا رخ داد شارپ هم می‌تواند اقدام به توقف فروش مرسدس در آلمان بکند؛ اما دایملر فعلاً بازی را رها نکرده است. این برند آلمانی درخواست استیناف داده اما شاید شارپ بتواند با پرداخت وثیقه ۵.۵ میلیارد یورویی حکم توقف فروش محصولات مرسدس را بگیرد. البته این وثیقه به این خاطر اخذ می‌شود که در صورت برنده شدن مرسدس در حکم نهایی ضرر و زیان این برند از محل وثیقه پرداخت شود.

اما دادگاه برای نوکیا وثیقه‌ی ۷ میلیارد یورویی تعیین کرده است. این کمپانی تکنولوژی فعلاً چنین مبلغی را تهیه نکرده و بنابراین فعلاً خبری از توقف فروش محصولات مرسدس نیست.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.