باتری‌های جدید بی ام و حداکثر شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری خواهند داشت

باتری‌های جدید بی ام و حداکثر شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری خواهند داشت

باتری‌های جدید بی‌ام‌و در چند سال آینده تحولات مهمی را در سبد محصولات این خودروساز آلمانی رقم خواهند زد. همانطور که می دانید محصولات الکتریکی بی‌ام‌و در حال حاضر از نظر قدرت، شعاع حرکتی و دینامیک رانندگی کاملاً احساس‌برانگیز ظاهر شده‌اند اما در چند سال آینده و با معرفی پلتفرم جدید Neue Klasse شاهد بهتر شدن این ویژگی‌ها نیز خواهیم بود. بنا به گفته فرانک وبر، مدیر توسعه فنی بی‌ام‌و، خودروهای دارای این پلتفرم حداکثر شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری را با استفاده از باتری سلول گرد جدید به دست خواهند آورد.

باتری‌های جدید بی‌ام‌و که بخش اعظم محصولات آتی این برند را پوشش خواهند داد با دو نوع مواد شیمیایی جدید تولید خواهند شد. این ویژگی به بی‌ام‌و اجازه خواهد داد دو نوع متفاوت از مجموعه باتری‌ها را ارائه کند. در واقع یک باتری از مواد شیمیایی برای شعاع حرکتی استاندارد و دیگری از مواد شیمیایی متفاوت برای ارائه برد بلندتر استفاده خواهد کرد. نسخه استاندارد شعاع حرکتی حدود ۵۰۰ کیلومتری خواهد داشت درحالی‌که باتری دوم با شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری در دسترس خواهد بود.

اما این دو باتری چرا مواد شیمیایی گوناگونی دارند و چرا فقط از باتری با شعاع حرکتی بیشتر استفاده نمی‌شود؟ پاسخ این است که همه خودروها و مصرف‌کنندگان نیازی به شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری ندارند؛ بنابراین چرا باید پول بیشتری را به ویژگی‌ای داد که استفاده نخواهد شد. برخی خودروها شاید حتی با باتری برد بلند نیز عرضه نشوند که از جمله آن‌ها می‌توان به بی‌ام‌و i1 و i2 اشاره کرد. البته خودروهای دیگر همچون بی‌ام‌و i3 یا نسخه الکتریکی سری ۳ سدان و همچنین iX3 می‌توانند به عنوان آپشن با باتری بزرگ‌تر تولید شوند.

وبر همچنین مدعی شده باتری سومی هم در دسترس خواهد بود اما این گزینه در آینده نزدیک وجود نخواهد داشت. این گزینه سوم از نوع حالت‌جامد خواهد بود که تراکم باتری را افزایش داده و باعث ارائه شعاع حرکتی بیشتر می‌شود. باتری‌های حالت‌جامد را می‌توان آینده خودروهای الکتریکی دانست. این باتری‌ها بهتر از نمونه‌های لیتیوم-یون کنونی است؛ اما خودروسازان هنوز چند سال با تجاری‌سازی باتری‌های موردبحث فاصله‌ دارند. تا آن زمان باتری‌های جدید بی‌ام‌و می‌توانند توانایی‌های بسیار بهتری نسبت به نمونه‌های کنونی داشته باشند. خودروهای بی‌ام‌و در حال حاضر می‌توانند حداکثر شعاع حرکتی حدود ۴۸۰ کیلومتر را ارائه نمایند؛ اما توانایی رسیدن به برد حدود ۸۰۰ کیلومتر با یک‌بار شارژ بسیار احساس‌برانگیز خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.