این قابلیت‌های iOS 16 فقط در اختیار کاربران آیفون XS و مدل‌های جدیدتر قرار می‌گیرد

این قابلیت‌های iOS 16 فقط در اختیار کاربران آیفون XS و مدل‌های جدیدتر قرار می‌گیرد

آپدیت iOS 16 برای آیفون 8، آیفون X و مدل‌های جدیدتر منتشر شده اما همه قابلیت‌های آن روی آیفون‌های قدیمی کار نمی‌کند. در این مطلب تمام ویژگی‌هایی را که برای استفاده از آن‌ها به آیفون XS و XR به بعد نیاز دارید، گردآوری کرده‌ایم.

بعضی از ویژگی‌های iOS 16 فقط برای آیفون‌های مجهز به تراشه A12 بایونیک به بعد در دسترس‌ هستند. بنابراین آیفون SE، آیفون 8 و 8 پلاس و آیفون X به ویژگی‌های زیر دسترسی پیدا نمی‌کنند:

Live Text در ویدیوها: حالا وقتی ویدیوها را متوقف می‌کنید، متن‌ها به‌طور کامل تعامل‌پذیرند، بنابراین می‌توانید کارهایی مثل کپی و پیست، جستجو و ترجمه را به راحتی روی آن‌ها انجام دهید. این ویژگی در Photos، سافاری، Quick Look و سایر اپلیکیشن‌ها کار می‌کند.

اقدامات سریع در Live Text: داده‌هایی که در تصاویر و ویدیوها شناسایی می‌شوند با یک لمس قابلیت تعامل پیدا می‌کنند. مثلا می‌توانید پروازها را ردیابی، زبان‌های خارجه را ترجمه و واحدهای پولی را تبدیل کنید.

زبان‌های جدید برای Live Text: این قابلیت در iOS 16 از ژاپنی، کره‌ای و اوکراینی پشتیبانی می‌کند.

ایموجی در متن‌ها: حالا می‌توانید زمانی که با سیری پیام می‌فرستید، از ایموجی‌ها نیز استفاده کنید. این ویژگی برای انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، ماندارین، اسپانیایی و هنگ کنگی در دسترس است.

کسب اطلاعات بیشتر از سیری: این آپدیت اجازه می‌دهد از سیری درباره مکان‌های مختلف سوال بپرسید و درباره اپلیکیشن‌های گوناگون اطلاعات بگیرید.

Dictation جدید: حالا می‌توانید به راحتی میان حالت استفاده از ویس و تاچ جابه‌جا شوید. در iOS 16 می‌توانید بدون نیاز به متوقف کردن Dictation از کیبورد استفاده کنید، روی کادر متن تاچ کنید، نشانگر را حرکت دهید و پیشنهادهای بخش QuickType را درج نمایید.

ثبت داروها با دوربین: این به‌روزرسانی اجازه می‌دهد با دوربین داروهای خود را در دستگاه ذخیره کنید.

جستجوی تصویر در اپ‌های بیشتر: اسپات‌لایت در iOS 16 از تصاویر موجود در Messages, Notes و Files برای جستجو به دنبال مکان‌ها، افراد و سوژه‌هایی مثل متون، حیوانات و غیره استفاده می‌کند.

بهینه‌سازی‌های Visual Look Up: با حذف پس‌زمینه می‌توانید سوژه را از تصویر جدا کنید. این ویژگی در اپ‌های Photos, Screenshot, Quick Look, Safari و غیره کار می‌کند.

قابلیت‌های جدید برای Visual Look Up: این ویژگی در iOS 16 می‌تواند پرندگان، حشرات و مجسمه‌ها را تشخیص دهد.

والپیپرهای نجومی: در این آپدیت والپیپرهای نجومی در اختیار آیفون XR و XS هم قرار گرفته است.

Live Captions: تبدیل صوت به متن برای کاربران ناشنوا یا کم‌شنوا به‌طور آنی فراهم شده اما فقط روی آیفون 11 به بعد، آیپدهای مجهز به A12 یا مک‌های اپل سیلیکون کار می‌کند و فقط با انگلیسی سازگار است.

اپل همچنین دو قابلیت محو کردن پیش‌زمینه در تصاویر پرتره و بهبود عمق میدان در حالت فیلمبرداری سینمایی را در اختیار آیفون‌های 13 به بعد قرار داده است. دو ویژگی فیلمبرداری 4K در حالت سینمایی و قابلیت استفاده از فیلمبرداری Action Mode هم فقط برای آیفون 14 در دسترس است. خوشبختانه آیکن جدید باتری در نوار وضعیت برای آیفون‌های X به بعد عرضه شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.