این ربات می‌تواند لباس های شما را تا می‌کند

این ربات می‌تواند لباس های شما را تا می‌کند + ویدیو

محققان دانشگاه برکلی موفق به راه‌اندازی سیستم رباتیک به نام SpeedFolding شده‌اند که به یک ربات اجازه می‌دهد لباس های شما را تا کند.

گرچه ممکن است برخی از افراد، از تا کردن لباس هایشان لذت ببرند؛ اما این در مورد همه صدق نمی‌کند و بسیاری هم از این کار فراری هستند. محققان دانشگاه برکلی یک روش رباتیک جدید را برای تا کردن لباس‌ها با سرعت بسیار مناسب (از طریق یک ربات) به نام SpeedFolding توسعه داده‌اند. در این روش، SpeedFolding با استفاده از بینایی ماشینی، یک شبکه عصبی به نام BiManual Manipulation Network و یک جفت دست رباتیک می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ لباس را در هر ساعت تا کند که این به معنای هر دو دقیقه یک لباس تا شده است.

گرچه این میزان تا کردن در مقایسه با سرعت یک انسان خیلی چشمگیر نیست، اما نسبت به ربات‌های قدیمی‌تر که ۳ تا ۶ تا در هر ساعت را انجام می‌دادند، پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود. به جز پیشرفت در سرعت، این ربات مشکلات تا کردن لباس را هم حل کرده تا بدون مشکل این کار را به صورت اصولی انجام دهد. این به خاطر دینامیک پیچیده و پیکربندی انواع لباس‌ها است. این ربات می‌تواند به لطف سیستم دو دستی خودش یک لباس مچاله را صاف کرده و سپس آن را تا کند. تا پیش از این اکثر روش‌های رباتیک تا کردن لباس از ربات تک بازویی استفاده می‌کردند. دو بازویی بودن این ربات، باعث افزایش چشمگیر سرعت آن شده است.

سیستم عصبی BiMaMa-Net تا کردن لباس‌ها را پس از مطالعه ۴،۳۰۰ نمونه به کمک انسان و ماشین آموخته و می‌تواند لباس‌ها را از یک موقعیت تصادفی در کمتر از ۱۲۰ ثانیه و با نرخ موفقیت ۹۳ درصدی تا کند. آن همچنین می‌تواند لباس‌ها را بر اساس جنس، شکل یا رنگشان از هم جدا کند. این سیستم در ابتدا باید وضعیت اولیه لباس را با استفاده از دوربینی که بالای سر آن نصب شده محاسبه کرده و سپس با دو بازوی خودش لباس را در دست گرفته و تا کند.

در حال حاضر برای داشتن چنین رباتی هزینه‌ای بالغ بر ۵۸ هزار دلار نیاز است. بنابراین بعید است که به همین زودی‌ها بتوانیم آن را در منازل ببینیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.