این آکورا نیست! عرضهٔ Jinbei Diazi کپی چینی آکورا به بازار

این آکورا نیست! عرضهٔ Jinbei Diazi کپی چینی آکورا به بازار

اشتباه نکنید، این یک آکورا MDX نیست! بلکه یک کلون یا کپی چینی کاملاً دقیق از آکورا است که Jinbei Diazi نام دارد. جینبی یک برند متعلق به شرکت برلیانس است که از آن فقط برای عرضهٔ مینی‌ون و سایر وسایل نقلیهٔ کوچک استفاده می‌شد اما از چند سال پیش این برند روی به ساخت خودروهای سواری آورده است. در همین راستا، جینبی چند ماه پیش برای اولین بار این کراس‌اوور کپی‌شده را رونمایی نمود و حالا گویا آمادهٔ عرضه به بازار داخلی چین شده است.

در ظاهر، جینبی دیازی بسیار شبیه به آکورا MDX است تا جایی که در نگه اول انسان متوجه کپی بودن آن نمی‌شود. استایل کلی، شکل کاپوت، فرم چراغ‌ها، جلوپنجره، پروفیل جانبی، پنجره‌ها، همه و همه کاملاً مشابه MDX هستند و فقط تفاوتی جزئی در فرم سپر جلو و گرافیک داخلی چراغ‌های جلوی دیازی دیده می‌شود. همچنین ابعاد دو خودرو نیز بسیار نزدیک به هم است:

 جینبی دیازیآکورا MDX
طول۴.۷۴ متر۴.۹۵ متر
عرض۱.۸۵ متر۱.۹۶ متر
ارتفاع۱.۷۱ متر۱.۷۱ متر
فاصلهٔ محوری۲.۷۳ متر۲.۸۲ متر

اما اوضاع در زیر کاپوت متفاوت زیرا بجای موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر ۲۹۳ اسب بخاری آکورا MDX، جینبی دیازی از یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود درحالی‌که وظیفهٔ انتقال نیرو در آکورا بر عهدهٔ یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک است.

ولی بااین‌حال بیشترین تفاوت میان این دو کراس‌اوور در قیمت آن‌ها است زیرا درحالی‌که قیمت آکورا بین ۷۳۹ هزار یوان تا ۷۹۵ هزار یوان (۱۰۷,۰۰۰ تا ۱۱۵,۳۹۰ دلار) است، قیمت جینبی دیازی از تنها ۷۹,۸۰۰ یوان (۱۱,۵۸۰ دلار) آغاز شده و به ۹۸,۸۰۰ یوان (۱۴,۳۴۰ دلار) ختم می‌شود؛ بنابراین می‌توان با قیمت یک MDX تقریباً ۱۰ دستگاه دیازی خرید! بدین ترتیب دیازی گران‌ترین خودرویی محسوب می‌شود که جینبی تاکنون به بازار عرضه کرده است.

اما نکتهٔ جالب در مورد طراحی داخلی دیازی اینکه جینبی در اینجا نمای داخلی نسل سوم آکورا MDX که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد را کپی نکرده بلکه بجای آن از طراحی نسل دوم MDX که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ تولید می‌شد استفاده کرده است. احتمالاً طراحی داخلی نسل سوم MDX برای جینبی بیش‌ازحد پیچیده بوده است! اما بین طراحی داخلی دیازی با نسل دوم آکورا MDX هم تفاوتی وجود دارد و آن اینکه درحالی‌که MDX مانند اکثر خودروها دارای دو نگه‌دارندهٔ لیوان است، دیازی به سه نگه‌دارنده مجهز شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.