اینتل احتمالا تولید پردازنده‌های اتم و زئون را به TSMC واگذار می‌کند

اینتل احتمالا تولید پردازنده‌های اتم و زئون را به TSMC واگذار می‌کند

اینتل به دنبال تولید تعدادی از پردازنده‌های خود توسط کمپانی‌های دیگر است که حالا طبق جدیدترین اطلاعات، پردازنده‌های اتم و زئون را احتمالا TSMC تولید می‌کند.

طبق گزارشی جدید، اینتل برای مدتی یک شرح شغل در سایت رسمی خود قرار داده که در آن به شرکت TSMC اشاره شده است:

«به عنوان یکی از اعضای تیم QAT (فناوری دسترسی سریع)، برای یکپارچه‌سازی RTL در گروه مهندسی Custom Logic ASIC بخش دیتاسنتر کار خواهید کرد. شما نقش اساسی در توسعه و ادغام QAT درون پردازنده‌های اتم و زئون مبتنی بر فرایند اینتل و TSMC برعهده خواهید داشت و با تیم ادغام IP/SoC کار خواهید کرد و با تیم‌های طراحی، اعتبارسنجی و شبیه‌سازی چیپست همکاری خواهید کرد تا از اعتبارسنجی موفق QAT IP مطمئن شوید.»

همانطور که در شرح شغل اینتل مشاهده می‌کنید، این کمپانی می‌خواهد تولید پردازنده‌های اتم و زئون را به TSMC واگذار کند. در حال حاضر اینتل چندین نسخه از این پردازنده‌ها را به تولید می‌رساند و در سال جاری میلادی شاهد رونمایی از پردازنده «Snow Ridge» با ۲۴ هسته ترمونت (Tremont) برای سایت‌های 5G بودیم.

فناوری دسترسی سریع یک طراحی سخت‌افزاری است که سرعت کارهای مربوط به رمزنگاری و فشرده‌سازی را افزایش می‌دهد. در شرح شغل اینتل اشاره‌ای به نسل آینده پردازنده‌های اتم و زئون نشده است.

از آنجایی که پلتفرم زئون از هسته‌های قدرتمندی بهره می‌برد و با قیمت بالایی به فروش می‌رسد، تولید آن‌ها توسط TSMC چندان منطقی و عملی به نظر نمی‌رسد. در صورتی که اینتل در این مسیر گام بردارد، باید به‌گونه‌ای از تاسیسات خود استفاده کند و عدم استفاده از آن‌ها به معنای ضرردهی خواهد بود.

پردازنده‌های اتم اینتل چندان ارزان‌قیمت نیستند و هزینه ساخت بالایی دارند، با این حال نسبت به سری زئون قدرت و پیچیدگی کمتری دارند. با توجه به این موضوع احتمال تولید این سری از پردازنده‌ها توسط TSMC وجود دارد. در حال حاضر نمی‌دانیم اینتل از کدام لیتوگرافی TSMC استفاده خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.