اینترنت پرسرعت در خودروهای جنرال‌موتورز

اینترنت پرسرعت در خودروهای جنرال‌موتورز

جنرال‌موتورز در سال گذشته تصمیم گرفت تا در همکاری با شرکت AT&T، سیستم ۴G LTE (نسل چهارم ارتباطات تلفن همراه بعد از ۳G) و وای‌فای را برای میلیون‌ها وسیله نقلیه در سال ۲۰۱۴ عرضه کند. اکنون این خودروساز، هزینه این سرویس را اعلام کرده است.

سرویس دیتا از طریق دستگاه‌های آن‌استار دریافت می‌گردد. به این ترتیب، سیگنال‌های ۴G LTE دریافت شده و به عنوان یک شبکه وای‌فای مخابره می‌گردد. مطابق گفته جنرال‌موتور، سخت‌افزار ۴G و وای‌فای برای آن‌استار در بسیاری از موارد به صورت استاندارد در خودروهای جدید ارائه خواهد شد.

مشترکین آن‌استار برای استفاده از این سرویس جدید مشمول تخفیف می‌شوند که زیاد هم جای تعجب ندارد. این افراد با پرداخت تنها ۵ دلار در هر ماه می‌توانند به ۲۰۰ مگابایت دیتا دسترسی داشته باشند. البته که این حجم زیادی نیست، ولی جنرال‌موتورز می‌گوید با این سرویس می‌توان حدود ۶/۵ ساعت موسیقی گوش داد، ۱۳ ساعت در اینترنت چرخ زد و یا بیش از ۱۰ هزار ایمیل بدون پیوست فرستاد. با این حال، طرح‌های یک گیگابایتی، سه گیگابایتی و پنج گیگابایتی نیز با قیمت‌های به ترتیب برابر ۱۵، ۳۰ و ۵۰ دلار به صورت ماهانه در دسترس قرار دارند.

اگر مشترک سیستم آن‌استار نباشید، هزینه این سرویس برای شما گران‌تر خواهد بود. در کمترین میزان از هزینه، افرادی که مشترک آن‌استار نیستند برای طرح ۲۰۰ مگابایتی باید هزینه ماهانه ۱۰ دلار را بپردازند. در این حالت طراح یک گیگابایتی نیز ۲۰ دلار خواهد بود و طرح‌های ۳ و ۵ گیگابایتی تفاوتی از لحاظ قیمت نخواهند داشت.

شورولت مالیبوی ۲۰۱۵ اولین خودرویی خواهد بود که به سرویس ۴G LTE دسترسی خواهد داشت. با این حال، بیش از ۳۰ مدل جنرال‌موتورز شامل بیوک‌ها، کادیلاک‌ها، شورولت‌ها و جی‌ام‌سی‌ها تا قبل از پایان سال از این سرویس بهره‌مند خواهند شد.

وضعیت این سرویس شاید برای کسانی که استفاده زیادی از دیتا ندارند، مناسب باشد، امّا وقتی پای تبلت‌های نیازمند دیتا، گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها وسط باشد، حجم‌های ارائه شده به هیچ‌وجه کفایت نمی‌کنند. در پلان ۲۰۰ مگابایتی، شاید با دیدن یک قطعه ویدیوی یک‌ساعته، تمام دیتای طرح به اتمام برسد. در نظر بگیرید یک سفر طولانی چقدر می‌تواند از این لحاظ خرج داشته باشد.

البته جایی که مشترک خطوط ارتباطی AT&T باشید، وضعیت کمی متفاوت خواهد بود. در این حالت می‌توانید، خودروی خود را به طرح اینترنت موبایل خود اضافه کنید. جنرال‌موتورز می‌گوید که مشترکین AT&T می‌توانند با پرداخت ۱۰ دلار در ماه، خودروهای محصول این کمپانی که مجهز به سخت‌افزار ۴G LTE هستند را به طرح اینترنت موبایل خود اضافه کنند.

البته شاید به این کار احتیاجی نباشد؛ چرا که اگر یک طرح خوب اینترنت موبایل داشته باشید و بخواهید داخل خودرو وای‌فای ایجاد کنید، می‌توانید به‌راحتی از طریق قابلیت هات‌اسپات که در اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی وجود دارد، به این هدف برسید. در محیط اندروید این کار به راحتی می‌تواند انجام گیرد و اپل نیز این قابلیت را مستقیماً در نسخه‌های جدیدتر گوشی‌هایش ارائه داده است. بنابراین نیاز به پرداخت یک قبض جدید برای اینترنت جنرال‌موتورز نیست!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.