ایلان ماسک مشتریان جدید و قدیمی را از تسلا فراری می‌دهد؟

ایلان ماسک زمانی جزو محبوب‌ترین افراد در بین جامعه دوستدار خودروهای الکتریکی بود. مدیرعامل ثروتمند و گستاخ تسلا که توانایی بالایی در استفاده از رسانه‌های اجتماعی دارد به خاطر همین فاکتورها جزو مدیران محبوب خودرویی بود اما شاید همین خصوصیات در حال حاضر به تسلا آسیب برساند. به گزارش وبسایت carscoops، مطالعات نشان می‌دهد اگرچه مالکان تسلا از خودروهای خود رضایت دارند اما آرزو داشتند که مدیرعامل این خودروساز کاش کمتر خبرساز و جنجالی ظاهر می‌شد.

مایک دوورانی که نظرسنجی‌هایی از بین مالکان خودروهای الکتریکی و خریداران بالقوه انجام داده می‌گوید:

ما از مالکان تسلا شنیده‌ایم که می‌گویند: نگاه کن، من خودروی خودم را دوست دارم اما آرزو می‌کردم ای‌کاش درباره جدیدترین توئیت ایلان ماسک به خانواده و دوستانم جواب نمی‌دادم.

ایلان ماسک مدت‌های زیادی است در سرخط خبرها قرار دارد و فعالیت‌های او در توییتر به رشد قابل‌توجه خودش و تسلا کمک می‌کند. در روزهای اولی که ماسک به دنبال طی کردن پله‌های ترقی بود با استفاده از شبکه‌های مجازی توانست ارتشی از جوانان را همراه خود کند. همین اقدامات باعث مشهورتر شدن ماسک شد و برند تسلا را نیز به همان میزان ارتقا داد اما شاید همین ویژگی در حال حاضر به نقطه‌ضعف برند تبدیل شده باشد. ماسک از زمان تبدیل شدن به ثروتمندترین فرد روی زمین وارد برخی منازعات سیاسی شده و همچنین اقدامات او درباره خرید توییتر جنجال زیادی به پا کرده است.

جری جیمز استون که یکی از ساکنان ۴۸ ساله ساکرامنتو کالیفرنیا است به دنبال خرید یک خودروی الکتریکی می‌گردد و می‌گوید:

ایلان ماسک به حدی وجهه برند تسلا را خراب کرده است که فکر می‌کنم حتی اگر یکی از محصولات این شرکت را برنده شوم آن را تحویل نخواهم گرفت. این فرد که ثروتمندترین انسان روی زمین است از توییتر برای انتشار اظهاراتی زیست استفاده می‌کند و همه این موارد ناخوشایند به نظر می‌رسند.

از آنجایی که خودروسازان تراز اول و شناخته شده به سرعت در حال تولید خودروهای الکتریکی هستند، پیشتازی تسلا در بازار نیز کم‌رنگ‌تر می‌شود. شاید این موضوع باعث شود مصرف‌کنندگان به دنبال خودروهای دیگری باشند. دوورانی می‌گوید:

سال‌های پیش افرادی که می‌دیدیم که علاقه بیشتری به ریسک کردن و خریداری خودروهای غیرمرسوم داشتند اما این موضوع در حال حاضر به چشم نمی‌آید.

حتی طرفدارانی که قبلاً تسلا را دنبال می‌کردند حالا نظر دیگری دارند. دنیس لویت ۷۳ ساله که از سال ۲۰۱۶ تاکنون مالک ۴ خودروی تسلا بوده می‌گوید شاید خودروی الکتریکی بعدی‌اش را از آئودی، مرسدس یا بی‌ام‌و خریداری کند. او می‌گوید:

اگر آقای ماسک و شیطنت‌های او را از معادله کنار بگذارید تقریباً ۹۸ درصد مطمئن هستم که خودروی بعدی من تسلا خواهد بود. اقدامات او باعث شده چنین تصمیمی بگیرم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
16 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.