ایلان ماسک: ربات های تسلا قادر به آشپزی و مراقبت از سالمندان هستند!

ایلان ماسک: ربات های تسلا قادر به آشپزی و مراقبت از سالمندان هستند!

ایلان ماسک در مصاحبه‌ای با یک رسانه چینی می‌گوید ربات های تسلا می‌توانند به صاحبان خود در آشپزی و حتی نگهداری از سالمندان کمک کنند.

ماه گذشته مقاله‌ای از ایلان ماسک درباره چشم‌انداز توسعه فناوری‌هایی که زندگی انسان را تغییر می‌دهند در نشریه اداره امور فضای سایبری چین منتشر شد که معمولاً روی مسائل امنیتی نظارت می‌کند. ماسک در این مقاله از ایده‌ی خودش در مورد ربات های انسان نما که توسط شرکت تسلا توسعه پیدا خواهند کرد نیز پرده برداری کرد.

اما خیلی جالب است که چرا ماسک با این آژانس مصاحبه کرده است. این آژانس روی امنیت داده‌های شرکت‌های بزرگ چینی، از علی بابا گرفته تا تنسنت نظارت دارد و با ارگان‌های دولتی چینی برای سانسور محتوای آنلاین همکاری می‌کند. این میلیاردر آمریکایی در مصاحبه خود با CAC، از لزوم اطمینان به این فناوری و استفاده از آن در آینده برای بشریت صحبت کرده است.

به خاطر داشته باشید که ماسک می‌خواهد تا انتهای ماه آینده، نمونه اولیه ربات های تسلا را به نمایش بگذارد. علاوه بر این، تولید انبوه آن‌ها از سال آینده در تگزاس آغاز خواهد شد. ماسک پیشتر توضیح داده بود که از چنین ربات‌هایی برای انجام کارهای ساده و تکراری استفاده خواهد شد. ولی با گذشت زمان آن‌ها به تکامل می‌رسند و وارد سطح تازه‌ای خواهند شد. در نهایت تبدیل به دستیارانی قابل اتکا برای انجام امور روزمره اکثر مردم می‌شوند.

آینده ربات های تسلا چگونه خواهد بود؟

ماسک در این مقاله که به زبان چینی نوشته شده می‌گوید «ربات‌های ساخت شرکت Tesla می‌تواند به میلیون‌ها خانوار در کارهای روزمره از پخت و پز گرفته تا مراقبت از چمن‌های حیات و حتی سالمندان کمک کند». رویای ماسک،‌ ظهور شهری خودکفا در مریخ است که مردم بتوانند در آن زندگی کنند. این میلیاردر همچنین از نقش کلیدی شرکت Neuralink در تحولات آینده جهان سخن گفته است که در پیاده‌سازی رابط بین مغز انسان و کامپیوتر تخصص دارد.

منبع :gizchina

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.