ایلان ماسک خبر صادرات خودروهای ساخت چین به آمریکا را رد کرد

ایلان ماسک خبر صادرات خودروهای ساخت چین به آمریکا را رد کرد

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا خبرهای مربوط به صادرات خودروهای ساخت چین این شرکت به آمریکا را رد کرد. او در پاسخ به یکی از ادعاهای نشر داده شده در توییتر بدون اشاره به جزئیات بیشتر از واژه تنهای “اشتباه” استفاده کرد. اوایل دیروز بود که رویترز به نقل از منابع موثق خبر داد تسلا به زودی صادرات خودروهای ساخت چین به آمریکا را شروع خواهد کرد. این رسانه دلیل تصمیم تسلا را افزایش هزینه خودروهای ساخت آمریکا، افزایش ظرفیت تولید در چین و احتمال کاهش تقاضا برای خودروهای تولید گیگا فاکتوری شانگهای ذکر کرده بود.

منابع ناشناسی که رویترز اشاره‌ای به هویت آن‌ها نکرده می‌گویند تسلا در حال بررسی بیشتر این موضوع است که آیا تمامی قطعات بکار رفته در خودروهای ساخت چین تسلا با قوانین آمریکا هماهنگی دارند یا خیر. این کار در صورت عملی شدن می‌تواند کانالی برای صادرات خودروهای ساخت چین تسلا به کانادا نیز باشد. شایان ذکر است تمامی محصولات تسلا که در آمریکا و کانادا عرضه می‌شوند ساخت کارخانه‌های فرمونت کالیفرنیا و آستین تگزاس هستند.

از آنجایی که تقاضا برای خودروهای تسلا افزایش می‌یابد شایعاتی نیز درباره احتمال تأسیس کارخانه‌هایی در کانادا و مکزیک هم منتشر می‌شود. شاید صادرات از این دو کشور برای تسلا بهتر باشد زیرا هم‌اکنون تعرفه‌های واردات ۲۷.۵ و ۲۵ درصدی برای خودروهای سواری و تجاری ساخت چین وجود دارد. البته کارخانه تسلا در چین اخیراً گسترش یافته و هم‌اکنون ظرفیت تولید سالانه ۱.۱ میلیون دستگاهی دارد. این در حالی است که کارخانه برلین تسلا نیز ظرفیت تولید خود را افزایش می‌دهد و احتمالاً بخشی از نیازهای بازارهای اروپایی را که قبلاً توسط شانگهای تأمین می‌شد پوشش خواهد داد. البته باید گفت علیرغم فروش تمامی خودروهای تولیدی کارخانه شانگهای، میزان موجودی انبوه فروخته نشده تسلا در ماه اکتبر از زمان تأسیس این کارخانه افزایش یافته است.

همچنین بازار خودروهای الکتریکی چین وارد جنگ قیمتی شده و تسلا در پاسخ اقدام به کاهش ۹ درصدی قیمت مدل ۳ و مدل Y کرده است. به این ترتیب مشتریان چینی هم‌اکنون کمتر از معادل ۵۰ هزار دلار را برای مدل Y می‌پردازند، خودرویی که در آمریکا قیمت ۶۵۹۹۰ دلاری دارد. با وجود چنین فاصله قیمتی شاید صادرات محصولات تولید شده در کشور چین به آمریکا حتی با در نظر گرفتن تعرفه‌ها نیز معقول باشد؛ اما اگر تسلا چنین تصمیمی بگیرد شاید خودروهای تولیدی این برند در چین واجد شرایط دریافت مشوق‌های مالیاتی فدرال نباشند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.