ایلان ماسک: تسلا رودستر سریع‌ترین خودروی تولیدی نوربرگ‌رینگ خواهد بود

ایلان ماسک: تسلا رودستر سریع‌ترین خودروی تولیدی نوربرگ‌رینگ خواهد بود

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا معتقد است که نسل دوم مدل رودستر می‌تواند رکورد جدیدی را برای خودروهای تولیدی در پیست نوربرگ‌رینگ به ثبت برساند. مدت کوتاهی بعدازاینکه گفته شد که پروتوتایپ مدل S توانسته خیلی سریع‌تر از پورشه تایکان یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را طی کند، یکی از طرفداران تسلا در توئیتر از ماسک پرسیده است که رودستر جدید در این پیست چگونه عمل خواهد کرد.

وی پرسیده است که آیا تسلا رودستر می‌تواند از لامبورگینی اونتادور SVJ که هم‌اکنون با زمان ۶ دقیقه و ۴۴ ثانیه رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی جهنم سبز را در اختیار دارد سریع‌تر باشد؟ ماسک به این سؤال پاسخ بسیار مختصری داده و قاطعانه گفته است:

کاملاً

نسل جدید رودستر برای اولین بار حدود دو سال پیش در قالب یک پروتوتایپ رونمایی شد. این ماشین به سه موتور الکتریکی به همراه پکیج باطری عظیم ۲۰۰ کیلوواتی مجهز است و به گفتهٔ تسلا ظرف ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

البته تسلا تنها شرکتی نیست که قصد دارد در آینده رکورد نوربرگ‌رینگ را بشکند زیرا گروهی از هایپرکارهای جدید هم ادعا کرده‌اند که مرزهای زمانی این پیست را جابجا خواهند کرد تا جایی که حتی شاید رکورد اونتادور SVJ مثل پیاده‌روی به نظر برسد. به‌عنوان‌مثال، آستون‌مارتین والکری ۱۱۶۰ اسب بخاری قصد رکورد زنی در نوربرگ‌رینگ را دارد. مدیر تیم ردبول «کریستین هورنر» حتی ادعا کرده است که نسخهٔ پیست محور والکری می‌تواند تهدیدی برای شکستن رکورد ۵ دقیقه و ۱۹ ثانیه‌ای پورشه ۹۱۹ اوو باشد. علاوه بر این، مرسدس-آام‌گ وان هم می‌تواند یکی دیگر از مدعیان رکورد جهنم سبز باشد درحالی‌که لوتوس نیز در حال برنامه‌ریزی برای بردن هایپرکار تمام الکتریکی ۲۰۰۰ اسب بخاری اویجا به نوربرگ‌رینگ است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
17 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.