ایلان ماسک، دومین فرد ثروتمند دنیا!

ایلان ماسک، دومین فرد ثروتمند دنیا!

ارزش سهام تسلا از آغاز سال تاکنون افزایش قابل‌توجهی داشته و همین امر باعث شده برخی از مدیران و سهامداران این کمپانی مشهور به ثروت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنند.

یکی از این افراد ایلان ماسک مدیرعامل تسلاست که ظاهراً به دومین فرد ثروتمند دنیا تبدیل شده است.

بلومبرگ می‌گوید ماسک دارای ثروت خالص ۱۲۷.۹ میلیارد دلاری است که نسبت به کمتر از یک سال پیش افزایش ۱۰۰.۳ میلیارد دلاری را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود ماسک با پشت سر گذاشتن بیل گیتس مؤسس مایکروسافت به دومین فرد ثروتمند دنیا تبدیل شده است. این یک دستاورد عالی برای ماسک است اما جف بزوس مؤسس آمازون همچنان ثروتمندترین فرد روی زمین بوده و البته اگر گیتس مبلغی بیش از ۲۷ میلیارد دلار را صرف امور خیریه نمی‌کرد هم‌اکنون بالاتر از ماسک در رتبه دوم ثروتمندان جهان قرار داشت.

بلومبرگ می‌گوید حدود سه‌چهارم ثروت خالص ماسک از سهام او در تسلا به دست آمده که هم‌اکنون به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسیده است. به این ترتیب ارزش تسلا از مجموع ارزش فورد، جنرال موتورز و دایملر بیشتر است. ماسک همچنین سهامدار شرکت اسپیس ایکس است اما ظاهراً میزان ثروتی که از این شرکت به دست می‌آید به اندازه تسلا نیست.

ارزش هر سهم تسلا با افزایش چند درصدی طی چند روز اخیر به ۵۴۸.۵۳ دلار رسیده که رشد بیش از ۵۲۳ درصدی را تا به اینجای سال نشان می‌دهد.

البته شک و تردیدهای زیادی درباره واقعی یا حباب بودن ارزش سهام تسلا وجود دارد. اکثر افراد می‌گویند این ارزش واقعی نیست چراکه تسلا خودروسازی نسبتاً کوچک با تولید ۱۴۵,۰۳۶ دستگاهی در سه‌ماهه سوم امسال بوده است. در مقابل باید گفت جنرال موتورز در همین بازه زمانی تعداد ۷۶۵,۰۰۱ دستگاه خودرو در آمریکا و ۱,۷۹۳,۳۱۱ دستگاه را در سراسر جهان به فروش رسانده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.