ایستگاه آخر! فراری F8 تریبوتو در برابر مک لارن ۷۲۰S

ایستگاه آخر! فراری F8 تریبوتو در برابر مک لارن ۷۲۰S

با نگاه کردن به برگه مشخصات فنی فراری F8 تریبوتو و مک لارن ۷۲۰S به سختی خواهید توانست برنده قطعی این رقابت را تشخیص دهید. هر دو خودرو دارای پیشرانه‌هایی هستند که قدرت ۷۱۰ اسب بخاری تولید می‌کند، وزن هر دو خودرو نیز مشابه هم است. این شباهت‌ها باعث شده‌اند کانال یوتیوب ۸۸۸MF به فکر برگزاری مسابقات درگ بین دو سوپرکار مطرح جهان بیفتد هرچند این اولین رقابت شانه‌به‌شانه F8 تریبوتو و ۷۲۰S نیست.

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۷۲۰S همچنین گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری تولید کرده و پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی فراری نیز چنین عملکردی دارد. هر دو خودرو نیروی پیشرانه را از طریق گیربکس ۷ سرعته به چرخ های عقب منتقل می‌کنند. حتی سقف سرعت رسمی دو رقیب نیز مشابه بوده و تقریباً برابر با ۳۴۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. البته تفاوت مهم دو خودرو به قیمتشان مربوط می‌شود به گونه‌ای که فراری F8 تریبوتو قیمت ۲۶۵ هزار دلاری داشته درحالی‌که بهای مک لارن ۷۲۰S برابر با ۱۸۱ هزار دلار می‌باشد.

در هر دو مسابقه سیستم‌های لانچ کنترل فعال بوده است. در مسابقه اول استارت برابری رخ داده و هر دو سوپرکار شانه‌به‌شانه حرکت می‌کنند اما مک لارن به آهستگی پیش می‌افتد و در نهایت پیروز می‌شود. مسابقه دوم هم تقریباً مشابه بوده هرچند فراری ابتدا پیش می‌افتد اما مک لارن فاصله را کم کرده و از فراری پیش افتاده و در نهایت زودتر به خط پایان می‌رسد.

داده‌ها نشان می‌دهند F8 تریبوتو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۹۹ ثانیه‌ای ثبت کرده و برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به ۵.۹۹۵ ثانیه نیاز داشته است. این خودروی ایتالیایی مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۶۹ ثانیه و با سرعت ۲۲۱.۹ کیلومتر در ساعت طی کرده است. مک لارن ۷۲۰S شتاب ۳.۰۷ ثانیه‌ای داشته هرچند در عرض ۵.۷ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده است. این خودرو نیز مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۵۵ ثانیه و با سرعت ۲۲۹.۹ کیلومتر در ساعت طی کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.