ایران خودرو دیزل از کامیونت تجاری آترین پلاس رونمایی کرد

ایران خودرو دیزل از کامیونت تجاری آترین پلاس رونمایی کرد

ایران خودرو دیزل از کامیونت تجاری آترین پلاس رونمایی کرد. بخش خودروهای تجاری سبک و به ویژه کامیونت‌ها در کشور ما تا حدی مغفول مانده و اگرچه در سال‌های قبل محصولات قابل‌اعتنایی از برخی شرکت‌ها همچون ایسوزو و هیوندای تولید و عرضه می‌شد اما در سال‌های اخیر حرکتی جدی در این زمینه صورت نگرفته بود. هم‌اکنون اما این موضوع تغییر یافته و ایران خودرو دیزل با حضور مدیران ارشد این گروه صنعتی و برخی مسئولان استان تهران از کامیونت تجاری آترین پلاس رونمایی کرده است.

به گزارش میدونی و به نقل از ایکوپرس، کامیونت تجاری آترین پلاس این گروه خودروسازی از پیشرانه ۴ سیلندر ۳.۷ لیتری توربو سود می‌برد. این پیشرانه که ساخت شرکت کامینز است قدرت ۱۵۴ اسب بخاری در دور ۲۶۰۰ و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری را در دور ۱۲۰۰ تا ۱۹۰۰ تولید می‌کند. ایران خودرو دیزل مدعی شده کامیونت تجاری آترین پلاس قدرتمندترین کامیونت کلاس خود محسوب می‌شود. پیشرانه این کامیونت نیز از استاندارد آلایندگی یورو ۵ EEV سود می‌برد. نیروی تولیدی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دنده‌ای ساخت کمپانی ZF به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.

ایران خودرو دیزل می‌گوید حداکثر وزن ناخالص مجاز آترین پلاس ۶ تن بوده و وزن خالص این کامیونت نیز به ۲۹۰۰ کیلوگرم می‌رسد. به این ترتیب حداکثر ظرفیت باربری محصول جدید ایران خودرو دیزل به حدود ۳۱۰۰ کیلوگرم خواهد رسید. شایان ذکر است طول/عرض/ارتفاع این محصول به ترتیب برابر با ۶۹۰۰/۲۲۰۰/۲۳۶۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن ۳۸۲۰ میلی‌متر است.

از جمله تجهیزات کامیونت تجاری آترین پلاس می‌توان به مواردی همچون سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی، کروز کنترل، چراغ روشنایی در روز، مه شکن، دوربین ۳۶۰ درجه آپشنال، جداکننده آب و روغن از مدار باد به‌صورت خودکار، فیلتر آبگیر مدار سوخت، مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، بلوتوث، پشت آمپرهای دیجیتالی و… اشاره داشت. به گفته سازنده این محصول تجاری، سیستم برقی آترین پلاس از نوع ۲۴ ولت بوده و از دینام ۲۸ ولت ۷۰ آمپر استفاده می‌کند و به همین خاطر نصب دو باتری ۱۲ ولت حداقل ۸۸ آمپرساعت الزامی خواهد بود. تولید انبوه آترین پلاس از آبان سال جاری آغاز خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.