اپل قصد داشته سیستم فیس آیدی را به آی‌مک 24 اینچی M1 بیاورد

اپل قصد داشته سیستم فیس آیدی را به آی‌مک 24 اینچی M1 بیاورد

«مارک گورمن» از بلومبرگ در خبرنامه Power On خود توضیح می‌دهد که اپل در سال گذشته تصمیم داشته تا قابلیت تشخیص چهره فیس آیدی (Face ID) را به آی‌مک ۲۴ اینچی یا همان آی‌مک M1 بیاورد.

تقریبا از سال‌ها پیش شنیده می‌شود که اپل قصد دارد قابلیت تشخیص چهره Face ID را به رایانه‌های مک خود بیاورد. به عنوان مثال در سال 2020 شواهدی از وجود این قابلیت در نسخه بتا مک‌اواس بیگ سور (macOS Big Sur) مشاهده شده بود. اکنون نیز مارک گورمن، خبرنگار شناخته شده بلومبرگ در گزارش جدیدش چنین ادعایی را مطرح کرده و نوشته:

«فیس آیدی یکی از برنامه‌های آی‌مک M1 بود. آی‌مک ضخیم‌ترین دستگاه مک با نمایشگر داخلی است و لپ‌تاپ‌های اپل نمایشگر نسبتا نازکی دارند.»

البته هنوز مشخص نیست که غول فناوری به چه دلیلی از تصمیم خود برای مجهز کردن آی‌مک M1 به Face ID صرف نظر کرده است.

احتمال حضور فیس آیدی در دستگاه‌های آینده آی‌مک

علاوه بر این، گورمن درباره Face ID در دستگاه‌های مک بوک نیز نکاتی را ارائه کرده است. به گفته او، کاربران مک بوک نمی‌توانند انتظار داشته باشند تا این ویژگی در آینده نزدیکی در دسترس آن‌ها قرار بگیرد. از طرفی دیگر، احتمالا یک آی‌مک یا مانیتور خارجی دیگر در آینده به قابلیت تشخیص چهره اپل مجهز خواهد شد:

«در این مرحله، فناوری جاسازی Face ID در نمایشگرهای مک بوک وجود ندارد. بنابراین اگر قرار باشد این ویژگی به مک بیاید، احتمالا ابتدا روی آی‌مک یا یک مانیتور خارجی قرار خواهد گرفت. اپل قطعا روی این موضوع کار کرده، اما همچنان باید منتظر اخبار بیشتری باشیم.»

هنوز مشخص نیست که چه دستگاه‌هایی به قابلیت Face ID مجهز خواهند شد اما در گزارش‌های قبلی مشخص شده بود که اپل در حال توسعه یک مانیتور خارجی جدید با چیپ A13 و موتور عصبی است و همچنین احتمالا در سال جاری شاهد آی‌مک جدید 27 اینچی نیز باشیم که احتمالا نسل جدید آی مک پرو خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.