اولین نمایش رسمی بوگاتی شیرون در ایالات‌متحده

اولین نمایش رسمی بوگاتی شیرون در ایالات‌متحده

بوگاتی شیرون به‌عنوان جایگزین مدل افسانه‌ای ویرون برای اولین بار در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد و به نظر می‌رسد در بیشتر نقاط دنیا نمایش داده‌شده باشد. شیرون در موناکو، مسابقات لمانز، فستیوال سرعت گودوود و خلاصه همه‌جا به نمایش درآمده است و حتی در ایالات‌متحده هم دیده‌شده است اما اولین حضور رسمی شیرون در ایالات‌متحده، نمایش آن در غرفهٔ بوگاتی در گردهمایی پبل بیچ امسال صورت گرفت.

بوگاتی تاکنون بیش از ۲۰۰ سفارش خرید برای شیرون دریافت کرده است که ۳۰ درصد این خریداران از ایالات‌متحده هستند. همان‌طور که حتماً اطلاع دارید شیرون مجهز به نیروگاه ۸ لیتری W16 با چهار توربوشارژر است که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بنا بر گزارشات سرعت نسخه‌های تولیدی این خودرو جهت حفظ لاستیک‌ها روی ۴۲۰ کیلومتر در ساعت محدودشده است. این در حالی است که شیرون بدون محدودیت سرعت و در تلاش برای شکستن رکورد سرعت می‌تواند به سرعتی بیش از ۴۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

در تصاویر زیر که از گردهمایی پبل بیچ گرفته‌شده است یک دستگاه شیرون وجود دارد که در زیر نور خورشید مونتری واقعاً خیره‌کننده است. هرچند ممکن است طراحی این هایپراسپرت مطابق سلیقهٔ همهٔ افراد نباشد اما نمی‌توان منکر آن شد که طراحی واقعاً تأثیرگذاری دارد.

در خبری دیگر، بوگاتی اعلام کرده است که در کمتر از شش ماهی که از رونمایی شیرون در نمایشگاه ژنو امسال می‌گذرد، حداقل ۲۰۰ نفر سفارش خرید این خودروی ۲.۷ میلیون دلاری را داده‌اند. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد تقریباً بلافاصله پس از رونمایی شیرون تمامی ۵۰۰ دستگاه برنامه‌ریزی‌شده برای تولید آن فروخته شود اما هرگز این‌گونه نشد. تصور می‌شود مشکلات سابق این برند فرانسوی در تحویل به‌موقع ۴۵۰ دستگاه ویرون خریداری‌شده و همین‌طور قیمت بسیار بالا و هزینه‌های نگهداری سرسام‌آور شیرون موجب این امر شده است.

در سوی به نظر می‌رسید شیرون در بین ثروتمندان دنیا محبوب‌تر از ویرون شود چراکه در حال حاضر همگی با کیفیت بی‌نظیر محصولات بوگاتی آشنا هستند. بااین‌وجود درحالی‌که تولید شیرون فقط به ۵۰۰ دستگاه محدودشده است انتظار می‌رود انتظار خریداران جهت تحویل خودروهایشان به بیش از سه سال افزایش یابد.

به همین دلیل بسیاری از خریداران بالقوهٔ شیرون ازدست‌رفته‌اند چراکه آن‌ها باید برای سفارش این خودرو مبلغ ۲۰۰ هزار یورو (۲۲۶ هزار دلار) را به‌عنوان سپرده پرداخت کنند. مبلغی که هرچند فقط معادل ۱۰ درصد قیمت شیرون است اما هنوز هم با آن می‌توان سوپراسپرت‌های بسیار خوبی را خریداری نمود.

درهرحال هنوز معلوم نیست که به‌صورت جدی تحویل شیرون به خریداران از کی آغاز خواهد شد اما انتظار می‌رود برای اولین بار چند دستگاه از این هایپراسپرت خارق‌العاده تا قبل از پایان امسال به خریداران تحویل داده شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.