اولین نسل ب‌ام‌و X5 چگونه طراحی شد؟

اولین نسل ب‌ام‌و X5 چگونه طراحی شد؟

ب‌ام‌و X5 خودروی نمادین و مهم برای این خودروساز آلمانی بوده است. X5 اولین شاسی‌بلند باواریایی ها بوده و تولید آن به معنی اولین ورود ب‌ام‌و به کلاس شاسی بلندهای لوکس بوده است، کلاسی که همانند گاو شیرده برای خودروسازان عمل می‌کند.

X5 در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و از زمان عرضه تاکنون فروش بیش از ۲ میلیون دستگاهی را تجربه کرده است. ب‌ام‌و این خودرو را SAV یا خودروی اسپورت فعال می‌نامد که نشان دهنده‌ی عملکرد داخل و خارج جاده‌ای آن می‌باشد.

اما طراحی نسل اول این خودرو چگونه انجام شده است؟ از آنجایی که ب‌ام‌و آن زمان مالک لندروور بوده بنابراین تأثیر این برند روی اولین نسل X5 مشهود است. البته مفهوم کلی خودرو اصلاً به لندروور ارتباطی نداشته است.

خوشبختانه فرانک استفنسون که طراح مینی کوپر مدرن و فورد اسکورت است برخی جزئیات از فرایند طراحی X5 نسل اول را به اشتراک گذاشته است. در واقع به چیزی شبیه پشت‌صحنه‌ی فرایند طراحی این شاسی‌بلند فکر کنید.

استفنسون در ویدئوی خود به برخی حقایق مهم و جالب درباره طراحی نسل اول X5 اشاره می‌کند. ظاهراً او تیمش که با مدیریت کریس بنگل انجام وظیفه می‌کرده تنها ۶ هفته زمان برای طراحی X5 داشته‌اند. بله ۶ هفته زمان از زمان شکل‌گیری مفهوم و ایده تا طراحی نهایی محصول!

به نظر باورنکردنی می‌رسد اما شما می‌توانید در ویدئوی منتشر شده جزئیات بیشتری را از زبان خود استفنسون بشنوید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.