اولین قربانی سیستم اتوپایلوت تسلا

اولین قربانی سیستم اتوپایلوت تسلا

یک راننده تسلا مدل S اهل فلوریدای امریکا در حین تصادف، در حالی که از ویژگی «اتوپایلوت» خودرو استفاده می‌کرد، جان خود را از دست داد. مطابق گزارش آسوشیتد پرس (AP)، این اولین مرگ در هنگام استفاده از تکنولوژی خودران محسوب می‌شود. این تصادف زمانی روی دارد که یک کامیون تریلر در یک تقاطع، گردش به چپ انجام داد و در این میان، هیچ چراغ راهنمایی در جلوی تسلا وجود نداشت. این حادثه در ۷ می سال جاری میلادی در «ویلیستون» فلوریدا اتفاق افتاد و راننده بر اثر شدت جراحات وارده در این برخورد، کشته شد.

تسلا در یک پست وبلاگی این توضیح را داده که مدل S در حال عبور از یک بزرگراه چند بانده با استفاده از سیستم اتوپایلوت بوده و در این حالت، کامیون بزرگ در مسیرش قرار گرفته است:

در شرایط روشنایی خیره‌کننده آسمان، نه سیستم اتوپایلوت و نه راننده متوجه قسمت سفید‌رنگ تریلر نشده بوده‌اند و بنابراین، ترمزگیری اعمال نشده است. ارتفاع بالای تریلر همراه با موقعیت آن در جاده و شرایط بسیار نادر در این برخورد، باعث شد که مدل S به زیر تریلر برود و کف این تریلر به شیشه جلوی خودرو ضربه وارد کند. اگر مدل S با جلو یا عقب کامیون برخورد می‌کرد، حتی اگر سرعت زیادی نیز داشت، سیستم پیشرفته ایمنی تصادف تسلا احتمالاً می‌توانست باعث جلوگیری از آسیب جدی شود؛ موضوعی که د ر بسیاری از برخوردهای مشابه مشاهده شده است.

در همین حال، این خودروساز از مرگ این راننده، بسیار متأثر شده است:

… کسی که یک دوست برای تسلا و همین‌طور جامع بزرگتر خودروهای الکتریکی بود.

تسلا سپس به این نکته اشاره می‌کند که این اولین مرگ در ۱۳۰ میلیون مایل عملکرد سیستم اتوپایلوت بوده است و خطر آسیب جسمی  در طول زمان، با پیشرفت این سیستم، کاهش خواهد یافت. در حالتی که سیستم اتوپایلوت درگیر شده باشد، یک هشدار نمایش داده می‌شود که به کاربر یادآوری می‌کند که این تکنولوژی هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و هنوز باید در تمام زمان‌ها کنترل وسیله نقلیه را در اختیار داشت.

مطابق قاعده مرسوم، تسلا پس از اطلاع از این تصادف، مراتب را به سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های امریکا اطلاع داده است. به گزارش AP، دولت در حال بررسی سیستم اتوپایلوت در تسلا است.

به‌روزرسانی: تحقیقات پلیس نشان می‌دهند که راننده این خودرو در حین تصادف در حال تماشای دی‌وی‌دی فیلم هری پاتر بوده است. البته میزان نقش این موضوع روی تصادف هنوز نامشخص است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.