اولین تصویر رسمی از مزدا CX-8 جدید

اولین تصویر رسمی از مزدا CX-8 جدید

افرادی که به دنبال یک کراس اوور سه ردیفه با ظاهر زیبا هستند می‌توانند به نزدیک‌ترین نمایندگی مزدا مراجعه کرده و مدل CX-9 را بررسی کنند. البته این موضوع در آمریکا و سایر بازارها صدق می‌کند اما برای بازار ژاپن این‌گونه نیست.

اینجاست که مدل CX-8 جدید وارد میدان می‌شود. اولین تصویر رسمی از این خودرو منتشر شده و در آن شاهد وفاداری سنگین به CX-9 هستیم اما باید گفت این خودرو در واقع کوچک‌تر است.

فاصله بین محوری CX-8 جدید برابر با برادر بزرگ‌تر بوده و بسته به مدل انتخابی می‌توان آن را با ظرفیت ۶ یا ۷ نفره سفارش داد. این خودرو از نظر ابعادی کوچک‌تر بوده و از دماغه تا دم حدود ۱۱ سانتی‌متر کوتاه‌تر، از عرض ۱۲.۷ سانتی‌متر باریک‌تر و حدود ۲ سانتی‌متر کم ارتفاع‌تر است.

بدنه خودرو شباهت‌های زیادی به CX-9 داشته و حتی طراحی رینگ‌های مشابهی دارد؛ اما اگر نگاهی دقیق‌تر داشته باشید می‌توانید تفاوت هایی را متوجه شوید. فریم پنجره در ستون D کمی بالاتر بوده و گلگیر جلو نیز با زاویه تیزتری به طرف درب جلو کشیده شده است. همچنین آینه‌های جانبی نیز طراحی متفاوتی دارند اما اگر از فاصله بیشتر به CX-8 جدید نگاه کنید واقع تفاوت‌های کمی را متوجه خواهید شد و برای درک بهتر تفاوت‌های دو خودرو باید آن‌ها را بغل‌به‌بغل پارک کرده و مقایسه کنید. البته قضاوت نهایی دراین‌باره را باید به زمان رونمایی رسمی خودرو موکول کرد.

جدای از بحث طراحی ظاهری باید به قوای محرکه اشاره کرد که پیشرانه ۲.۲ لیتری دیزلی مزدا به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل شده است. مزدا می‌گوید CX-8 به عنوان شاسی‌بلند پرچم‌دار این کمپانی در ژاپن انجام‌وظیفه خواهد کرد. البته اگر این خودرو در سایر بازارهای آسیایی و حتی استرالیا عرضه شود تعجبی نخواهیم کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.