اولین تجربه سواری با نسل جدید داچیا ساندرو ۲۰۲۱

اولین تجربه سواری با نسل جدید داچیا ساندرو ۲۰۲۱

همه خودروسازان در بازه‌های زمانی مشخصی اقدام به تعویض نسل محصولات خود می‌کنند اما این موضوع درباره داچیا یک تجارت خطرناک است. برند تحت تملک رنو شهرت خوبی به خاطر ساخته‌های ارزان‌قیمتش به دست آورده و خب مشتریان هم انتظار معجزه از داچیا را ندارند؛ بنابراین معرفی نسل جدید داچیا ساندرو هاچبک با تجهیزات و طراحی جدید باب میل همه خریداران این کلاس خواهد بود.

البته تغییرات رخ داده در ساندرو جدید وسیع بوده است. این خودرو هم‌اکنون از پلتفرم CMF-B گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی استفاده می‌کند پلتفرمی که در نسل پنجم رنو کلیو نیز بکار رفته و کارشناسان را تحت تأثیر قرار داده است.

این تغییر ساختار می‌تواند باعث بالا رفتن سطح ساندرو جدید شود. پلتفرم یاد شده سبک‌تر و قوی‌تر از پلتفرم‌های قبلی ساندرو بوده است. این خودرو هم‌اکنون با تجهیزاتی همچون چراغ‌های جلوی LED در دسترس بوده و البته تمامی تریم های این خودرو با ۶ کیسه هوا در دسترس هستند. البته خود داچیا اعتراف کرده به دنبال کسب حداکثر ۵ ستاره ایمنی نبوده است.

موضوع مهم اینکه تمرکز روی قیمت و ارزش مناسب همچنان باقی مانده است. طراحی جدید ساندرو باعث تغییر زیاد در ابعاد نشده و بیشتر روی ایجاد فاصله مناسب روی چرخ های روبرویی و قوس‌های چرخ بزرگ‌تر تمرکز شده است. فضای بار نیز با اندکی افزایش به ۳۲۸ لیتر رسیده و ۴۲ میلی‌متر فضای پای بیشتری نیز برای سرنشینان بخش عقب کابین مهیا شده است.

نسل جدید ساندرو با ۴ پیشرانه در دسترس خواهد بود. مدل پایه از نوع SCe 65 است که به پیشرانه ۳ سیلندر تنفس طبیعی ۶۴ اسبی مجهز بوده و با یک گیربکس ۵ سرعته دستی همراه می‌شود. احتمالاً بهترین گزینه در این خانواده مدل TCe 90 خواهد بود که از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی ۸۹ اسبی بوده و با گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT جدید همکاری می‌کند. گزینه بعدی نسخه دوگانه‌سوز TCe 100 بوده که همچنان از بنزین و گاز مایع استفاده می‌کند. مدل‌های ساندرو جدید ساده‌تر از همیشه بوده و تنها سه تریم در دسترس است. همچنین آپشن های این خودرو فقط به رنگ متالیک و لاستیک زاپاس محدود شده‌اند. مدل Access همچنان در معرض توجه بوده و به لطف قیمت ۷۹۹۵ پوندی عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار بریتانیا را یدک می‌کشد. البته این خودرو کمتر از یک درصد فروش نسل پیشین ساندرو را تشکیل داده است.

به راحتی می‌توان میزان تجهیزات ساندرو را حدس زد. این خودرو دارای تجهیزاتی همچون شیشه‌های جلوی برقی، چراغ‌های جلوی LED، فرمان تنظیم شونده و نگهداری گوشی در داشبورد است و البته خبری از رادیو یا کولر در نسخه پایه نیست. این مدل فقط با پیشرانه SCe در دسترس است.

اما مدل Essential کمی مجهزتر بوده و از جمله تجهیزات آن می‌توان کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع، قفل مرکزی، سپرهای جلو و عقب همرنگ بدنه، رادیو دیجیتال، بلوتوث و USB را نام برد. این خودرو همچنین دارای مدیا کنترل است که به شما اجازه می‌دهد گوشی خود را روی داشبورد قرار داشته و از برنامه داچیا برای دسترسی به ویژگی‌های کلیدی همچون ناوبری گوگل استفاده کنید. قیمت این مدل از ۸۹۹۵ پوند شروع می‌شود.

در مدل کامفورت که در تست نیز حضور داشت شاهد مه شکن‌های جلو، ورود بدون کلید، شیشه‌های عقب برقی، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، حسگرهای پارک عقب با دوربین دنده‌عقب، آینه‌بغل‌های برقی و همرنگ بدنه خواهید بود. این خودرو که قیمت ۱۱۴۹۵ پوندی دارد با نمایشگر ۸ اینچی، ۶ بلندگو، اپل کارپلی و اندروید اتو عرضه می‌شود.

حتی نسخه تمام فول کامفورت هم تجهیزات زیادی را نسبت به قیمت خود ارائه می‌کند و درعین‌حال ۶ هزار پوند ارزان‌تر از نسخه پایه فورد فیستا پنج درب می‌باشد.

اگرچه این خودرو بر پایه پلتفرم نسل جدید کلیو بنا شده اما نباید انتظار سواری کلیو را از ساندرو داشت. البته نباید تفاوت‌های این دو خودرو را زیاد دانست. پیشرانه TCe 90 خود را اثبات کرده و اگرچه قدرت آن با پیشرانه ۹۹ اسبی کلیو برابری نمی‌کند اما قدرت خوبی در دورهای پایین برای شتاب گیری دارد. فرمان خودرو سبک بوده اما دقت کافی را دارد. گیربکس ۶ سرعته نیز نقش خوبی در هماهنگی با پیشرانه بازی کرده و به خوبی آن را یاری می‌کند.

اگرچه معماری ساندرو جدید با کلیو مشترک بوده اما این خودرو بیشتر روی پایداری تمرکز داشته تا چابکی و این موضوع به خوبی دیده می‌شود. تکان های موجود در بدنه قابل حس بوده اما تنها در جاده‌هایی با پیچ های شدید متوجه آن خواهید شد. همچنین در صورت رانندگی سریع در چنین مسیرهایی کم فرمانی ساندرو خودش را سریعا نشان خواهد داد.

بزرگ‌ترین تفاوت ساندرو و کلیو به آرامش و رفاه کابین مربوط می‌شود که اگرچه بنا به ادعای داچیا بسیار بهتر از نسل پیشین ساندرو بوده اما آرامش کابین کلیو و فیستا بسیار بیشتر است. شما صدای توربوی پیشرانه را کاملاً خواهید شنید و صدای جاده و باد نیز در سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت به گوش می‌رسد. اگرچه این موضوع برای چنین خودرویی طبیعی است اما واضح‌ترین یادآور برای آن است که پول زیادی برای ساندرو نپرداخته‌اید.

کابین نسل پیشین ساندرو جای تعریف چندانی نداشت و اگرچه ما مدل فول را تست کردیم اما باید گفت ساندرو به‌طور هوشمندانه‌ای از متریال نرم در نقاط کلیدی استفاده کرده است. بخش پارچه‌ای خوبی نیز در میانه داشبورد وجود دارد و اگرچه رو دری‌ها از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند اما استراحت گاه دست طراحی خوبی دارد.

طراحی کلی این بخش خوب بوده و نمایشگر ساده‌ای هم بین پشت آمپرها قرار گرفته است. سیستم اطلاعات سرگرمی هم یک فریم بزرگ داشته اما خوب نمایشگر کیفیت قابل قبولی دارد.

نمایشگر ساندرو در ارتفاع بالا نصب شده و بنابراین به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد اما جای شرمساری است که فقط سوکت USB بالایی باعث اتصال گوشی می‌شود چراکه شما مجبور هستید گوشی را در جایی قرار دهید که جلوی دید را می‌گیرد. اگر می‌توانستیم از سوکت پایینی استفاده کنیم بهتر بود چراکه در بخش پایین کنسول مرکزی قرار دارد.

نسل جدید ساندرو به خوبی بازار را می‌شناسد و نسبت به نسل پیشین به‌روز شده است. سواری این خودرو بهتر از هر زمان دیگری بوده و ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های مشابه خودروهای گران‌تر را ارائه می‌کند. این خودرو همچنان جزو ارزان‌ترین‌های بازار بوده و بنابراین هدف خود را گم نکرده است. تنها افرادی که به رتبه‌بندی ایمنی یورو انکاپ اهمیت زیادی می‌دهند این خودرو را انتخاب نخواهند کرد اما برای افراد دیگر، ساندرو جایگزینی عالی نسبت به سنگ محک‌های کلاس است.

مشخصات داچیا ساندرو TCe 90 کامفورت

  • قیمت: ۱۱۴۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۸۹ اسب بخار/۱۶۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.