اولین تجربه رانندگی با مرسدس A کلاس سدان جدید

اولین تجربه رانندگی با مرسدس A کلاس سدان جدید

خانواده‌ی محصولات کوچک مرسدس بنز عضو جدیدی را پذیرا شده است. پس از شروع فروش A کلاس هاچبک جدید و همچنین معرفی مینی ون جدید B کلاس در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸، ژرمن‌ها آماده‌ی عرضه‌ی A کلاس سدان جدید در سال ۲۰۱۹ می‌شوند.

علیرغم اینکه این سدان ۱۳۰ میلی‌متر طویل‌تر بوده اما فاصله بین محوری آن با برادر هاچبک یکسان بوده و همچنین پیشرانه‌های مشترکی در دل هر دو خودرو می‌تپند. همان تریم و همان طراحی مشابه را هم مشاهده می‌کنیم. A کلاس سدان حدود ۵۰۰ پوند گران‌تر است اما با این پول بیشتر صندوقی جادارتر (۵۰ لیتر) به دست می‌آورید.

اما این خودرو نه تنها کمی جادارتر بوده بلکه روان‌تر بوده و مرسدس در تونل باد کارهای زیادی برای کاهش ضریب درگ A کلاس سدان انجام داده و آن را به یکی از آئرودینامیک ترین خودروهای تاریخ بدل نموده است.

پیش از آغاز فروش این خودرو در اروپا ما این شانس را داشته‌ایم که با یکی از اولین نمونه‌های تولیدی در تأسیسات مرسدس در مکزیک همراه شویم. این کارخانه خودروهای بازار آمریکا را تأمین خواهد کرد. همچنین تأسیسات راستات آلمان هم وظیفه‌ی تأمین بازار اروپا را بر عهده دارد. مدل‌های طویل‌تر بازار چین نیز در پکن تولید خواهند شد.

از آنجایی که پلتفرم و پیشرانه‌های A کلاس سدان با برادر هاچبک خود مشترک بوده و تفاوت وزنی دو خودرو هم کم است بنابراین سواری آن دقیقاً مشابه نسخه هاچبک است. بزرگ‌ترین تفاوت این دو خودرو به آرامش و رفاه آن‌ها در کابین بازمی‌گردد. از آنجایی که بدنه‌ی سدان نرم‌تر و روان‌تر طراحی شده بنابراین باد به خوبی از اطراف آن می‌گذرد و این امر باعث کاهش سر و صدا و درگ می‌شود. به همین دلیل است که A کلاس کمی ساکت‌تر بوده و شبیه یک لیموزین کوچک می‌باشد.

حتی کاکپیت دیجیتال مرسدس به همراه سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس در این خودرو وجود داشته و همچنین تشخیص صوتی مرسدس هم تغییری نداشته است. طراحی این سیستم کاملاً منطقی بوده و سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو نیز به‌صورت استاندارد در تمامی مدل‌ها وجود دارند.

اگرچه نسل پیشین A کلاس راحتی را فدای جذابیت بیشتر برای نسل جوان کرده بود اما نسل جدید لوکس‌تر و بالغ‌تر است. مدل سدان از همان پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی برادر کوتاه‌تر خود استفاده کرده و مدل پایه A200 نام دارد. اقتصادی‌ترین عضو این خانواده A180d دیزلی است درحالی‌که مدل پرچم‌دار A250 نیز خروجی ۲۲۱ اسبی دارد. مرسدس همچنین مدل A220 بنزینی را عرضه می‌کند که خودروی حاضر در تست هم از همین نوع بوده است.

این خودرو با پرداخت ۱۶۰۰ پوند به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده و آن را می‌توان با برادر بزرگ‌تر C کلاس مقایسه کرد. A کلاس سدان جدید به اندازه‌ی برادر بزرگ‌تر دینامیک و راحت بوده و قطعاً سفتی سواری آئودی A3 سدان و ب ام و سری ۲ کوپه را ندارد.

موقعیت راننده از پشت فرمان خوب بوده و تنظیمات زیادی برای صندلی و فرمان وجود دارد. به جرات می‌توان گفت A کلاس سدان جذاب‌ترین و خیال‌انگیزترین کابین در این کلاس را داشته و حتی آئودی هم از نظر کیفیت و تکنولوژی به آن نمی‌رسد.

همین جذابیت در بخش عقب هم مشهود است جایی که فضای بیشتری در مقایسه با مدل هاچبک وجود داشته و نشستن روی صندلی‌های عقب انسان را ریلکس می‌کند. خط سقف به‌گونه‌ای خمیده شده که فضای سر را تحت تأثیر قرار نداده و درهای بزرگ هم ورود و خروج را تسهیل می‌کنند. همچنین ستون‌های نازک به ایجاد دید بهتر به بیرون کمک می‌کنند؛ اما یک نکته را نباید فراموش کرد: A کلاس سدان در بخش عقب فضای کافی برای سه نفر بزرگ‌سال را ندارد.

مرسدس بنز A کلاس سدان جدید کاملاً به بلوغ رسیده و به عنوان یک مینی C کلاس عمل می‌کند. کابین عالی در مقایسه با رقبا دست برتر را داشته و بدنه‌ی سه جعبه‌ای آن نیز به اندازه‌ی کافی جادار است. اگرچه باید منتظر پاسخ بازار به این محصول جدید باشیم اما مرسدس هرگز از ورود به کلاس‌هایی که خریداران محدودی دارد نترسیده و ما را ناامید نکرده است.

مشخصات مرسدس A 220 4MATIC AMG Line Saloon

  • قیمت: ۳۱۵۰۰ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۷ اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۳۶ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.