اولین تجربه رانندگی با مرسدس-ای‌ ام‌ جی GT بلک سریز ۲۰۲۰

اولین تجربه رانندگی با مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز ۲۰۲۰

این مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز است. از بین عناوین جذاب زیادی که به این هیولا اطلاق می‌شود مهم‌ترین آن‌ها قوی‌ترین خودروی ۸ سیلندر تولیدی AMG است. علاوه بر قدرت ۷۲۰ اسب بخاری باید به قیمت ۳۳۵ هزار پوندی بلک سریز نیز اشاره کنیم که آن را به گران‌ترین بلک سریز تاریخ بدل می‌کند؛ و البته به نارنجی‌ترین آن‌ها!

AMG GT ششمین مرسدسی است که با پسوند پر افتخار بلک سریز تولید می‌شود. از اولین آن‌ها یعنی SLK 55 بلک سریز گرفته تا خودروی امروزی، فرمول مرسدس یکی است: یک خودروی عضلانی ۸ سیلندر نفس‌گیر را انتخاب کن و آن را به موجودی قوی‌تر و پیست محور تبدیل کن!

تیغه‌های خطرناک، بال ها و ورودی‌های بزرگ همه و همه کاربردی بوده و برای ارائه بهترین ترکیب از داون فورس بالا و درگ پایین طراحی شده‌اند. اسپلیتر جلو یکی از دو بخش آئرودینامیکی فعال است که می‌تواند توانایی‌های GT بلک سریز را بهبود بخشد.

و به بال عقب می‌رسیم که البته دقیق‌تر آن باله‌ای عقب است. طراحی دوسطحی آن به گونه‌ای است که در زمان ترمزهای سنگین و عبور از پیچ‌ها تغییر وضعیت داده تا داون فورس عقب بیشتر شود. نتیجه کلی اینکه مرسدس AMG GT بلک سریز در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ۴۰۰ کیلوگرم داون فورس تولید می‌کند.

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری این خودرو برای دست‌یابی به قدرت ۷۲۰ اسب بخاری تغییرات زیادی داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به میل‌لنگ و منیفولد اگزوز جدید، توربوهای ارتقا یافته و اینترکولر بزرگ اشاره کرد. مهم‌ترین تغییر استفاده از میل‌لنگ تخت است که اگرچه می‌تواند کمی از گشتاور دورهای پایین را قربانی کند اما باعث دست‌یابی به قدرت بیشتر و پاسخ گاز تیزتر در دورهای بالاتر می‌شود.

ما این هیولا را در آلمان تست کردیم و حتی پیش از آنکه دنده را انتخاب کرده و به سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت برسیم خود میل‌لنگ شخصیت متمایز پیشرانه ۸ سیلندر را آشکار کرد.

صدای پیشرانه اگرچه غرش پیشین را حفظ کرده اما حالا عصبی‌تر به گوش می‌رسد و بسیار جذاب است. مرسدس می‌گوید GT بلک سریز تنها در ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.

اگرچه انتظار می‌رفت با طراحی میل‌لنگ تخت گشتاور خودرو در دورهای پایین کاهش یابد اما به سختی متوجه این موضوع خواهید شد. گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری پیشرانه از دور ۲ هزار در دسترس بوده تا دور ۶ هزار می‌توان از آن لذت برد. به همین خاطر می‌توان از دنده دو برای حرکت استفاده کرد و از گشتاور عظیم پیشرانه لذت برد.

خوشبختانه ترمزهای سرامیک کربنی قدرت توقف فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کنند و استفاده مکرر از آن‌ها نیز خللی در عملکردشان وارد نمی‌کند.

شکی وجود ندارد که مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز در عبور از پیچ‌ها یک اعجوبه است. ترکیب عناصر فعال آئرودینامیکی با لاستیک‌های میشلین پایلوت کاپ ۲ چسبندگی فوق‌العاده‌ای را به ارمغان آورده‌اند. تنها استفاده آماتور گونه از میدونی گاز می‌تواند فرایند وجود کشش زیاد را مختل کند.

احساس‌برانگیزتر از این سر و صداها، چسبندگی و پرفورمنس و… هندلینگ بلک سریز است. زمانی که خودرو را در پیچ‌های کم‌سرعت تحت‌فشار قرار دهید توازن موجود را می‌توان با اشاره کوتاه به میدونی گاز تنظیم کرد. دماغه می‌تواند با اندکی لیفت به سمت رأس پیچ متمایل شده یا اینکه چرخ های عقب را به هرزگردی وا داشت.

فرمان نیز نه تنها دقیق بوده بلکه بازخورد خوبی هم دارد. با داغ شدن لاستیک‌های جلو در پیست، نشان‌های ملایمی به فرمان منتقل شده و راننده می‌فهمد که کم فرمانی شروع به نمایش خود می‌کند.

مرسدس-ای ام جی مخوف‌ترین نسخه از GT را تولید کرده و به سختی می‌توان تلاش‌های آن‌ها را زیر سوال برد. پیشرانه بلک سریز مدرن وحشی بوده و چسبندگی آن باعث سورپرایز شما خواهد شد. احساس و توازن موجود در شاسی نیز شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای قضاوت نهایی درباره کیفیت سواری GT بلک سریز باید منتظر تست این خودرو در جاده‌های عمومی باشیم اما همین تست نیز نشان داد که با یک محصولی باورنکردنی و بسیار توانا روبرو هستیم.

مشخصات مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز

  • قیمت: ۳۳۵ هزار پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۷۲۰ اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۲۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.