اولین تجربه رانندگی با مرسدس-ای‌ ام‌ جی G63

اولین تجربه رانندگی با مرسدس-ای‌ام‌جی G63

جایگزین کردن یک نماد می‌تواند به دو صورت انجام گیرد و دو نتیجه در پی داشته باشد: مینی ثابت کرد اگر روش صحیح را انتخاب کنید چقدر می‌توانید موفق باشید؛ و به فولکس‌واگن بیتل و لندروور می‌رسیم…

اما درحالی‌که لندروور در حال سبک‌سنگین کردن تولید جایگزین دیفندر است، مرسدس بنز نسل جدید G کلاس را روانه بازار کرده است.

البته این خودرو همان استایل جعبه‌ای و لولاهای در فوق‌العاده مهندسی شده‌ی خود را حفظ کرده است (کافی است در را ببینید تا صدای شبیه شلیک گلوله به گوشتان برسد)؛ اما این خودرو در کل کاملاً جدید بوده و در عین حال همان فرمول همیشگی را ارائه می‌کند.

نسل جدید G کلاس همچنان از شاسی نردبانی استفاده می‌کند اما در جلو سیستم تعلیق مستقل دوبل جناغی با دامپرهای تطبیقی بکار رفته و همچنین شاهد سیستم فرمان و گیربکس ۹ سرعته جدید هستیم.

در بریتانیا می‌توان مدل G63 که دست‌پخت مرسدس-ای‌ام‌جی است را انتخاب کرد. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری فوق‌العاده با قدرت ۵۷۷ اسب بخار استفاده کرده و سیستم اگزوز آن با خروجی‌های کناری صدای فوق‌العاده جذاب و زیادی تولید می‌کند.

قیمت ۱۴۳۳۰۵ پوندی G 63 هم باعث می‌شود این شاسی‌بلند در بین لوکس‌ترین و سطح بالاتری شاسی بلندهای دو دیفرانسیل قرار گیرد. کابین خودرو کیفیتی در حد و اندازه‌های S کلاس داشته و از استایل مدرن (ورودی‌های هوا با شکل توربین)، تکنولوژی زیاد (دو صفحه‌نمایش بزرگ) و راحتی قابل‌توجه (صندلی‌های نرم و اسپورت) سود می‌برد. البته انتظار چنین مواردی را با توجه به نوع بدنه ندارید.

صفحه‌نمایش‌های خیال‌انگیز مرسدس همه‌چیز را نشان می‌دهند. در کابین نیز فضای زیادی برای ۵ نفر وجود دارد.

چراغ‌های LED جدید حس و حال حضور در هالیوود را ایجاد می‌کنند و AMG هم کمی عضله به این فرمول اضافه کرده است. G 63 از آن دست خودروهایی است که مخصوصاً در زمان پر گاز رفتن توجهات را به خود جلب می‌کند.

سواری نسل جدید این شاسی‌بلند نیز بسیار بهبود یافته است. کنترل بدنه نیز کاملاً پذیرفتنی نشان می‌دهد. البته که با این شاسی‌بلند همانند دیگر محصولات مرسدس-ای‌ام‌جی به پیچ‌ها حمله نخواهید کرد اما چابکی آن شما را سورپرایز خواهد کرد که این امر نیز به لطف فرمان بهتر و گیربکس نرم و تیز حاصل می‌شود. گیربکس یاد شده در حالت اتوماتیک و یا دستی عملکرد قابل‌توجهی دارد.

خب صحبت از پرفورمنس شد و باید گفت G 63 بسیار سریع است. این خودرو در ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و اگرچه مصرف سوخت ۱۳.۲ لیتری ادعایی مرسدس بالا نشان می‌دهد اما برای چنین خودرویی کاملاً پذیرفتنی است.

مرسدس با استایل مدرن‌تر و کمی حس شوخ‌طبعی G کلاس را دوباره اختراع کرده است. این خودرو از نظر کیفیت و تکنولوژی بکار رفته شما را سورپرایز خواهد کرد و البته برای راندن آن‌هم دیگر نیازی به جان کندن نیست. G 63 هیجان‌انگیز بوده و پیشرانه ۸ سیلندر آن انسان را به وجد می‌آورد. هزینه‌های خرید و مالکیت چنین خودرویی سر به فلک می‌کشد اما در چنین کلاسی هیچ‌یک از این موارد مهم نیستند. تنها به فکر فشردن میدونی گاز باشید…

مشخصات مرسدس-ای‌ام‌جی G 63

  • قیمت: ۱۴۳۳۰۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری ۵۷۷ اسب بخاری
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۳.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
  • تجهیزات: دو صفحه‌نمایش، کابین تمام چرم، ارتباط گوشی هوشمند، ورود بدون کلید

منبع: autoexpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.