اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M3 کامپتیشن ۲۰۲۱ جدید

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M3 کامپتیشن ۲۰۲۱ جدید

زمانی که تاریخچه‌ای بسیار پربار و درخشان به اندازه‌ی ب‌ام‌و M3 داشته باشید همواره فشار مضاعفی روی شما برای درست برداشتن قدم بعدی وجود خواهد داشت. شاید اتخاذ روش محافظه‌کارانه گزینه منطقی‌ای به نظر برسد اما با معرفی ششمین نسل M3 باواریایی ها نشان دادند که با این روش کاملاً بیگانه هستند!

یک پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی جدید، استفاده از سیستم چهار چرخ محرک برای اولین بار و خب طراحی جنجالی جزو شاخصه‌های M3 جدید می‌باشند. ب‌ام‌و M3 جدید جامع‌ترین دگرگونی را در تاریخ این سوپر سدان کامپکت تجربه کرده اما آیا این تغییرات جواب داده‌اند؟

پیش از پاسخ به این سؤال بیایید نگاهی سریع به مشخصات M3 جدید داشته باشیم. زیر کاپوت این خودرو نیروگاه جدید S58 قرار گرفته که اولین بار در شاسی‌بلند X3 M بکار رفت اما خانه واقعی و کامل آن در زیر کاپوت M3 است. این خودرو در حالت استاندارد قدرت ۴۷۳ اسب بخاری دارد اما در نسخه M3 کامپتیشن قدرت پیشرانه به ۵۰۳ اسب بخار می‌رسد.

یک گیربکس ۶ سرعته دستی بصورت استاندارد وجود دارد اما نسخه کامپتیشن از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مبدل گشتاور و نه دوکلاچه سود می‌برد. این ترکیب در خودروهای پرفورمنس مدرن خیلی به چشم نمی‌آید اما انتخابی ضروری بوده چراکه وجود سیستم چهار چرخ محرک سفارشی چنین چیزی را می‌طلبد.

نسخه‌های استاندارد M3 از رینگ‌های ۱۸ اینچی در جلو و ۱۹ اینچی در عقب استفاده می‌کنند اما این رینگ‌ها در مدل کامپتیشن به ترتیب ابعاد ۱۹ و ۲۰ اینچی داشته و از لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت ۴S سود می‌برند. ترمزهای سرامیک کربنی بصورت سفارشی در دسترس می‌باشند اما برای انتخاب آن‌ها باید حدود ۸ هزار پوند آماده کنید.

با ورود به کابین یکی از اولین چیزهایی که نظرتان را به خود جلب خواهد کرد بهبود موقعیت صندلی است. ارتفاع صندلی بسیار پایین‌تر از قبل بوده و اگر پکیج M کربن ۶۷۵۰ پوندی شامل صندلی‌های اسپورت جلو را انتخاب کنید این موضوع را بسیار هدفمندتر خواهید یافت.

سپس به بحث فرمان پذیری می‌رسیم. فرمان اندکی کرخت است اما سریع و تیز بوده و شما می‌توانید دماغه خودرو را در پیچ با گیرایی بیشتری منحرف کنید و در کل این سیستم دقیق‌تر از قبل است. فرمان M3 به لذت بخشی آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو نیست اما تیزتر از آن می‌باشد.

تیز بودن M3 کامپتیشن جدید موضوع خوبی است زیرا وزن خودرو به رقم قابل‌توجه ۱۸۰۵ کیلوگرم رسیده است. البته این سدان به‌طور باورنکردنی وزن خود را پنهان می‌کند و بسیار سبک‌تر و چابک‌تر از آنچه واقعاً هست حس می‌شود.

پیشرانه ۳ لیتری قطعاً در این میان نقش مثبتی ایفا می‌کند و قدرت و گشتاور فوق‌العاده‌ای را با رسیدن دور پیشرانه به ۲۵۰۰ و بالاتر ارائه می‌کند. M3 در جاده بسیار سریع بوده و علیرغم اینکه در اکثر اوقات قدرت پیشرانه به چرخ های عقب منتقل می‌شود اما کشش خودرو عالی است.

چنین توازن شاسی‌ای باعث شده M3 هرگز احساس عدم کنترل برخی نسل‌های پیشین را نداشته باشد. ب‌ام‌و همچنین تکنولوژی جدیدی را برای مدیریت قدرت پیشرانه تعبیه کرده که کنترل کشش M نام داشته و به راننده اجازه می‌دهد تا یکی از ۱۰ موقعیت خاص را برای میزان لغزش مدنظر اکسل عقب در نظر بگیرد. این سیستم بسیار خوب کار می‌کند و به راننده اجازه می‌دهد تا با سیسم آشنا شده و رفتار خودرو را در نظر بگیرد.

البته هسته اصلی M3 همان سری ۳ است هرچند ظاهر و پرفورمنس آن تغییر کرده است. این سدان آلمانی فضای کابین و بار معقولی هم دارد. صندوق ۴۸۰ لیتری ابعاد قابل‌توجهی داشته و در بخش عقب کابین نیز فضای زیادی برای دو فرد بزرگ‌سال وجود دارد. البته اگر نیازمند فضای بیشتری باشید بهتر است منتظر M3 تورینگ بمانید.

نسل جدید ب‌ام‌و M3 همه‌کاره‌تر، منعطف‌تر و درعین‌حال اسپورت تر از هر زمان دیگری بوده و محصولی برجسته می‌باشد. شاید شما طرفدار ظاهر آن نباشید اما شکی وجود ندارد که M3 از هر نظری خودروی سطح بالایی بوده و کاملاً ارزش نشان مشهور خود را دارد.

مشخصات ب‌ام‌و M3 کامپتیشن جدید

  • قیمت: ۷۴۷۵۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • قدرت/گشتاور: ۵۰۳ اسب بخار/۶۵۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.